måndag 4 maj 2009

Henrik akte hem - regn pa Rivieran

Inatt sov Noah i sin sang, hela natten och inte i vagnen. Han sover i vart rum fortfarande dock eftersom studion inte ar klar sa sover Asa i Noahs rum. Studion har dock blivit nagra steg narmare fardig i helgen. Tillbaka till natten - Noah sov (med nagra korta nappisattningsavbrott) tills klockan fem da han fick mat och sen somnade om igen. Ohhh vad skont!

Pa morgonen korde Janne Henrik till flygplatsen, Asa och Noah stannade hemma och jag var aterigen hos barnmorskan. Nar jag kom hem la jag mig och solade lite pa terrassen. Bade Noah och Asa sov sott. Skont att fa en timme med min bok ("Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus).

Janne och jag har varit pa besok hos de ansvariga for dagmammorna i Cannes idag. Vi fjaskade sa det var inte klokt och hoppas nu verkligen pa att vi ska kunna fa en plats och garna hos dagmamman som hade hand om Julia tidigare. Vi gjorde vart basta for att gora bra intryck. Val tillbaka vid lagenheten sa plockade vi upp Asa och fortsatte ner pa stan pa en shoppingrunda. Det blev lite tunna sommarklader till Noah, en kjol och ett par flipflops till mig. Asa "fick" ocksa ett par flipflops, lite grejer pa Sephora och en troja. Det borjade regna under var tur pa stan och trots att meteorologerna hotat med regn och jag sett morka moln en bit bort pa himlen hade vi inte tagit med oss nagot paraply. Vi fornekade helt enkelt att det kunde borja regna. Rivieran blev forstass ledsen att Henrik var tvungen att aka hem.

Nu har vi atit mumsig middag aterigen. Vad bra vi har det! Hoppas att natten blir lugn och att vadret blir bra imorgon.

Inga kommentarer: