torsdag 7 maj 2009

Underbar dag (igen)!

Det finns en sang som heter Lovely day. Jag tror att den handlar om idag. Asa tog Noah klockan fem imorse och sen sov han inne hos henne. Det verkar som om han sov jattegott for han vaknade inte forran halv tio (!!!). Asa verkar ha sovit lite mindre gott, for han ger ju lite ljud fran sig och dessutom sa kollade hon med jamna mellanrum att han hade det bra, andades, att nappen inte trillat ut etc. Jag klev upp vid nio och akte till barnmorskan. Nar jag kom tillbaka till lagenheten strax fore elva hade den lille annu inte atit och satt pa bordet och skrattade at allt som Asa gjorde. Jag gav honom mat och sen gick vi ner till stranden alla tre och lade oss pa lyxbeach (Riviera beach). Noah somnade snallt och jag fick en timme i solstolen innan han vaknade. Vi at lunch - Sallad Nicoise, och sen somnade Noah igen, sa jag fick vila litegrann. Klockan borjade bli mycket sa jag sprang i vattnet lite snabbt for att svalka av mig innan uppforsbacken hem. Asa hade forstass redan badat medan jag halvslumrat.

Jag fixade hemma - det var lage att dammsuga, det var ett tag sen sist... Efter dammsugning och lite stadning sa fixade jag en pastasallad som vi tog med oss nar vi gick pa picknick. Asa badade den lille och sen gick vi ner till stranden igen och traffade Leo, Nathalie och deras au pair, Spencer. Sa himla harligt att kunna sitta pa stranden och picknicka i borjan pa maj! Det blev faktiskt himla kyligt nar solen gick ner, men maten och rosevinet var gott, liksom sallskapet. Nu ar vi hemkomna, Noah har lagt sig och jag foljer nog snart efter. Kanner mig lite frusen och trott efter denna harliga, harliga dag!


Inte underligt att Noah gillar att bada med sadana snygga tjejer som ger honom bad








Pa stranden - redo for picknick


Asa och Noah skruttar pa stranden


Picknick - muums!



Jag och min lille alskling




Noah och den store alsklingen


Inga kommentarer: