onsdag 13 maj 2009

Stranddag, lakarbesok etc.

Stranddag med snygg-Asa och tjockskrutt igen. Solen sken och vi beslutade oss for att skjuta pa alla masten annu en dag och lyxa lite till. Det ska bli samre vader framat helgen och vi tror helt klart att det beror pa att Rivieran kommer bli ledsen for att vi ska aka harifran.

Idag har vi varit hos doktorn pa Noahs fyramanaderskontroll. Han vager numera 7 760 gram och ar nastan 65 centimeter! Stora killen! Dessutom kollade lakaren med en spatel och en lampa pa Noahs nederkake, dar skymtar redan en tand... Han berattade att egentligen ar det lite for tidigt, men det finns ju bebisar som fods med bissingar.

For ovrigt har skrutten nastan vant helt pa sig idag. Han sover nog pa mage nu till och med.

Nu har vi atit god middag och har faktiskt druckit lite skumpa, bara darfor att! Vi fick det och sa var det ju forsta dagen pa Cannesfestivalen idag. Imorgon har Asa och jag planerat att ga ut en svang pa kvallen, sa det kanske blir sen eller inte nagon uppdatering alls. Vi far se.

Mindre an en vecka kvar till Sverige. Kanns helt galet! Hur ska jag fa plats med alla saker i resvaskan?
Noah i sin tuffa surftroja
Min tur att bada idag! Titta pa skuggan
Lillskrutt lyckas vanda pa sig sahar mycket nu, hela vagen, men han ligger pa en arm och det kan inte vara sa bekvamt.
Varenda manniska jag traffar sager "aaaah vilka fantastiska bla ogon". Jag tror att jag kommer sakna det nar jag ar i Sverige dar var och varannan bebbe har sahar bla ogon. Kolla in vecken pa armarna!




Inga kommentarer: