måndag 18 maj 2009

Stockholm

Nu sitter jag i Stockholm och skriver. Konstigt! Jag har svenskt tangentbord och ska försöka komma ihåg att skriva med å ä och ö. Det är svårare än man tror när man vant sig vid något annat så ha lite tålamod.

Flygresan gick hur bra som helst. Noah skötte sig exemplariskt (Åsa också om det är någon som undrar...). Han sov i start och landning och däremellan lite lek, lite mat och skratt, gladskrik och prat. Åsa åt ocksa, vilade lite men det var lite mindre gladskrik från hennes del :-). Vi möttes av 13 grader och duggregn men hoppade snabbt in i en taxi och åkte "hem".

På eftermiddagen införskaffade jag lite nödvändigheter såsom blöjor och chips... Så träffade vi Cia som fick hjälpa mig bära hem mina fantastiska inköp. Henrik och Åsa fixade middag till oss alla fyra - jättemumsigt!

Nu har vi möblerat om deras lägenhet litegrann. Noah och jag huserar i sovrummet, medan ägarna förpassats till vardagsrummet. Hmmm... det var ju inte meningen att vi skulle komma och ta över, men nu blev det så och vi hoppas att det funkar, annars får vi lista ut en annan lösning. Noah har precis somnat och klockan ar massor, jag ar helt slut och hoppas att natten blir lugn.

Nu har vi tre veckor i Sverige framför oss, massa människor att träffa och många att krama. Vad härligt vi ska ha det! Men jag måste ända medge att jag längtar lite efter Janne.

Inga kommentarer: