fredag 15 maj 2009

Hatten, Biffen och Hej baberiba

Igar kom vi hem ganska sent sa det blev ingen blogguppdatering. Dagen spenderades i casa Sirstrom. Meteorologerna hade sagt att det skulle bli regn, men det blev fint sa Asa laste pa terrassen medan jag och Noah vilade lite, fixade i lagenheten och borjade fundera over packning som ska med till Sverige.

Pa kvallen hade Janne fixat barnvakt - en 19-arig tjej som Marianne kanner och som ar van vid barn, Laura, som kom hem till oss vid halv atta och tog hand om Noah medan vi gick ut och at pa Le Voilier pa Croisetten. Vi at jattegott och gick sen och tog en drink med Janne innan han gick hem och avloste Laura.

Barnvaktandet hade gatt ok. Tydligen hade Noah varit lite grinig, men inte tillrackligt for att avskracka Laura fran framtida barnvaktsuppdrag. Perfekt!! Nu kanske vi kan borja ga ut och ata middag tillsammans lite oftare Janne och jag. Sa mysigt!

Asa och jag fortsatte for att spana in kandisar och det var massor folk ute, men anda ganska lugnt. Vi sag inga kandisar mer an en snubbe som tydligen varit pa teve i Sverige (Hej baberiba eller nat sant) och diverse markliga manniskor som vi kallade for Hatten (en aldre man med blekta tander, smala jeans och en strahatt) och Biffen (en kille som var nagot av det biffigaste vi sett). Vi beslutade oss for att ga hem i hyfsad tid. Nar vi kom tillbaka till lagenheten var killarna vakna. Noah var inne pa sin andra nappflaska mat och klamde aven i sig en tredje innan han somnade om. Janne sov pa soffan for att fa nagra timmars ostord somn och Noah sov med mig. Han var lite gnallig vid sexsnaret, men jag matade honom och sen somnade han om for att vakna vid kvart i atta. Jag hade inte sovit tillrackligt sa jag holl nappen at honom och han somnade om sa vi faktiskt fick lite sovmorgon vi ocksa.

Idag har vi varit och fixat franska motsvarigheten till patientbricka at Noah och ett europeiskt kort om han skulle bli sjuk (hoppas verkligen inte det!) nar vi ar i Sverige. Sen fortsatte vi till Antibes dar vi kollade in en klanning at Hanna som vi inte kopte efter att ha konstaterat att den nog skulle bli lite for kort, sen at vi lunch. Mums!
Nu har vi kakat middag och jag kanner att energin borjar sina. Det ar laggdags ganska snart och jag ska sova sju kvart i timmen, for imorgon har vi planerat tjejutgang.
I ovrigt har Janne och jag kommit pa den briljanta iden att Asa ska stanna kvar har ett par veckor nar hon har varit i huset i Peymeinade, utanfor Grasse i juni. Henrik kommer ju i borjan pa juli, sa det finns ju inte direkt nagon mening med att hon aker hem. Det ar sa mycket lattare att vara flera och ha sallskap nar man tar hand om en bebis. Dessutom sa har hon ju blivit polare med de pa privatstranden som ligger narmst lagenheten och de skulle nog bli glada om en sa trogen kund kom tillbaka for att stanna en langre tid snart igen.
Jag och Asa pa restaurangen
Janne pa restaurangen

Asa och jag pa en bar

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaaa vilken bra idé, har hon nappat?

Vive la France! sa...

Vet inte... tror hon ska diskutera det med Henrik lite bara. Men hon verkar sugen.