tisdag 5 maj 2009

Vaxlande molnighet a la Riviera

Puuuuh, vilken natt. Jag blev till och med arg pa Janne eftersom Noah inte ville sova. Janne sa "Det ar inte mitt fel" och jag svarade inte eftersom det ju faktiskt ar han som har upphov fran borjan till Noahs existens. Jag tror att jag stoppade in nappen tio ganger mellan laggdags och fram till tre da han fick mat. Vid halv fyra uppfattade Janne att det var lage att ta hand om Noah eftersom jag tydligen sa "TYST NU" till den lille lite for hogt och kanske inte helt vanskapligt. Vi bytte sida och hadanefter fick Janne vara nappinsattare och lugna ner den lille som fortsatte vakna med jamna mellanrum. Sjalv var jag helt forbi och sov bredvid utan att vara medveten om att Janne, som var lite desorienterad, forsokte satta i nappen i MIN mun nar Noah grat.


Saklart jag har daligt samvete for mina svarta tankar nattetid men det ar faktiskt extremt jobbigt att inte fa mer an en kvarts somn i strack nar man ar helt utpumpad. Och sen nar han ler mot mig under dagen sa smalter hjartat och jag tanker att jag har varldens basta bebis. Sa det finns kanske nagon slags balans trots allt.

Jag vaknade kvart over elva. Asa hade tagit hand om den lille sen Janne akt till jobbet och givit honom mat till och med. Aven fast jag fick sova lange sa var det inte sa manga timmar effektiv sovtid sa jag var trots det ganska trott. Noah somnade efter nasta amning och da passade jag pa att ligga pa terrassen tillsammans med Asa och jag fortsatte lasa min bok. Saklart var den lille mycket snall och sov i tva och en halv timme. Han maste ju ha varit helt slut efter natten. Vad skont det var att fa hanga lite i solen och saklart fa lasa annu nagra sidor i min braiga bok. Nar han vaknade lekte vi lite, sen at Asa och jag lunch inomhus eftersom det blivit lite molnigt. Nar vi atit klart sa sken solen igen. Det ar vad vi kallar vaxlande molnighet pa Rivvan...

Pa eftermiddagen gick jag ut och gick en timme lite drygt med den lille. Skont, skont!! Det ar sa harligt att vara ute och ga. Det ar gront, gront fortfarande eftersom den riktiga varmen annu inte brant upp vegetationen och sa luktar det helt fantastiskt av flader, syren och jasmin.

Nu tittar vi pa fotboll, men jag maste erkanna att jag ar lite mindre intresserad efter att Manchester United har gjort tre mal och Arsenal bara ett. Asa ar iallafall glad och det far val racka till nagot. Som Janne sager "All denna anstrangning for att de ska bli piskade av Barcelona i finalen". Vi far val se.

Inga kommentarer: