söndag 14 juni 2009

Ciabesok, varmebolja, brollop och aperitif pa "Melrose Place"

Vilken harlig helg det har varit! Jag ar ledsen att det ar sondag samtidigt som jag vet att en underbar vecka vantar, med vanner och goda middagar, sallskap och harliga skvallerstunder. Svenskarna har nu anlant till Peymeinade som ligger 30 minuters bilfard harifran.

Under gardagen var vi pa Ranias och Doms vigsel i stadshuset i Vallauris. Janne var vittne. Det var jattebra och sa varmt och skont! Efter vigseln for jag hem och hangde lite med Noah innan Cia kom hem fran stranden och tog over barnvaktandet. Pa kvallen for jag pa brollopsmiddagen och hade supertrevligt, aven om bade Janne och jag var ganska trotta. Vi for hem forhallandevis tidigt och det kandes skont imorse. Nar Noah vaknade vid atta gick Cia upp och gick sedan ut med honom och powerwalkade lite sa att de utmattade foraldrarna fick sova ytterligare nagra timmar.

Efter det gick vi till marknade och handlade, tog en kaffe och en perrier. Nar vi kom tillbaka hem sov Noah i dryga tva timmar sa jag hann plocka iordning och satta mig pa baksidan (utan att raka i brak med grannen) med Cia en bra stund. Framat seneftermiddagen droppade flera grannar in och det hela slutade i en aperitif for hela ganget. Champagne, vin och lite snacks. Ahhh vad mysigt, som ett riktigt Melrose Place runt poolen. Pa kvallen har vi varit ute och atit, Janne, Cia, jag och Noah (den senare sov hela middagen - tack och lov.

Nu har jag lamnat av Cia vid tagstationen dar hon plockade upp familjen Cruseman som akt tag ner hit. De anlander nog till huset i Peymeinade alldeles precis nu om de har kort ratt. Flera sadana har helger tack!

Dom & Rania
Janne & jag
Noah - varldens snallaste bebis under aperitifen idag. Sa varmt sa det for bli utan klader en hel del framover.
Var egen version av Melrose Place. Aperitif runt poolen
Cia & Janne pa restaurangen

Inga kommentarer: