onsdag 24 juni 2009

Telefonsamtal, beach och shopping

Pa formiddagen ringde en kollega som ar chef over Daniela. Han undrade om jag skulle kunna tanka mig att vikariera nar Daniela ar mammaledig, alltsa som chef over Education Services (som sammanstaller och ger alla kurser pa vart system). Vi diskuterade en del och jag sa att jag maste overvaga det ytterligare nagra dagar. Jag vet inte riktigt hur jag ska gora. Egentligen trivs jag ganska bra med mitt nuvarande jobb och ar lite radd att jag inte kommer kunna ersatta Daniela, men jag ville anda prata med honom och se vad han hade att saga. Efter att ha lagt pa och funderat ytterligare en stund har jag konstaterat att jag nog hellre vill komma tillbaka till mitt nuvarande jobb, men vi far se...

Efter detta at jag lunch hos Marianne och Julia (mums), innan jag och Noah gick ner och halsade pa Asa som idag lag pa Noga Hilton beach pa Croisetten. Lyxigt varre! Efter en kopp kaffe och lite lek med en exalterad och overlycklig bebis (Noah) fortsatte jag ner pa stan och shoppade lite smagrejer. Det galler att halla i slantarna nu eftersom jag ar obetald i tre manader. Tank om jag anda kunde fa vara pa svensk mammaledighet! Vilken lyx!

Nar vi gatt en runda pa stan fortsatte vi till nasta beach och traffade aterigen Julia och Marianne innan vi gick hem. Klockan hann bli ganska mycket, sa det blev bad for den lille efter en stunds lek med John och sen i sang for hans del, medan Maria & Micke gick ut och at. Asa sitter barnvakt at en sovande John och ser ut att ha det ganska bra med datorn pa terrassen.

Nu ar det laggdags aven for mig, men forst maste jag lagga upp nagra bilder.

Maria & Micke har malarstudio (haromdagen)
Asa pa Noga Hilton beach idag
Noah och jag pa Noga
Gladskrutt
Mera gladskrutt
Pa stan ville den lille inte alls ligga ner i vagnen, sa han fick sitta och titta pa alla spannande saker (och saklart bli beundrad av butiksbitraden som han charmade. Undrar om han kan fixa rabatt ocksa?)
Noah och John gillar varandra massor! John vill kramas och pussas och Noah tittar uppmarksamt pa allting John gor. De kommer bli bra kompisar de tva (hoppas jag).
Annu mera skratt och gos


Inga kommentarer: