onsdag 17 juni 2009

Skumpa pa stranden, middag i Theoule och femmanaderskontroll

Igar hade vi fullt upp. Dagen borjade med ett besok i stan dar jag kopte jordgubbar infor kvallens "ceremoni" och skumpa pa stranden for Maria & Micke. Darefter shoppade jag lite mat och nar jag kom in i affaren hordes kassorskan "TITTA!!! Det ar Noah! Bebisen som bara skrattar och skrattar. " Hmm, min son, fem manader och redan kandis i stan. Hoppas att han fortsatter sin charmoffensiv!

Pa kvallen for vi till Theoule sur Mer och motte de andra svenskarna. Dar, pa stranden oppnades skumpa och vi at jordgubbar och sa laste jag nagot jag hade funderat ut (kopierat) pa franska enligt onskan av de nygifta. La vie en rose av Edith Piaf, franskare an sa blir det nog inte.
Efter att vi druckit upp flaskorna fortsatte vi till en restaurang som ligger pa stranden och at middag. Det var varmt och skont, men kom faktiskt nagra regndroppar ocksa. Noah somnade snallt vid niotiden och sov under hela middagen, medan John inte alls ville sova. Han ville ju vara med och festa saklart!

Vi kom hem ganska sent och jag var mer an trott imorse nar jag begav mig till barnmorskan for sista seansen. Nar jag kom hem tog jag over den lille och Janne gick och signade forkontraktet till den lilla studion vi ska kopa och sa smaningom integrera i var lagenhet. Pa eftermiddagen har vi varit pa femmanaderskontroll av den lille. Han vager numera 8360 gram och mater 67 cm. En baddare och barnlakaren sa "jag ar iallafall inte orolig att han ar undernard...". Han sa ocksa att vi kan borja ge honom mat om ett par veckor. Noah fick tva vaccinsprutor och denna gang ylade han som besatt. Efter det har han varit lite grinig, men somnade iallafall snallt nar jag lade honom i sangen. For tredje dagen i rad har han sovit bra pa dagen och for andra natten i rad sov han fram till klockan sex utan matavbrott. Hoppas, hoppas att det fortsatter pa denna banan!
Maria & Micke oppnar skumpa
Noah och John
Ganget (utom Janne)
Janne & Noah
Mary bytte sin store kille mot en mindre variant
Cia gosar innan laggdags (for Noah, Cia fick vara uppe lite langre)
Middagssallskapet

Inga kommentarer: