måndag 29 juni 2009

Lugn dag

Oj vad jag var trott nar vi hamtade Noah in till vart rum vid sju imorse. Jag forsokte ge honom mat for att han skulle somna om (det hander att jag mutar honom lite pa det viset... kan det vara darfor hans laromfang ar som det ar?), men det ville han inte veta av utan fortsatte glatt med sitt underbart sota "dadadagagada". Till slut gick Janne upp med honom och sa lekte de i ett par timmar tills han blev hungrig pa riktigt. Nar han atit somnade han om och jag, som hade tankt ga upp eftersom klockan var nio, somnade likasa. Vid kvart over elva slog jag upp mina bla och vantade pa att han skulle vakna, vilket han gjorde straxt efter mig.

Vi har lekt, pysslat i lagenheten och bara haft det bra idag. Noah har varit som nar han ar som bast. Han har berattat en massa for mig, synd bara att jag inte forstar vad han sager! Pa eftermiddagen blev det lite molnigt, nar jag hade tankt ga ut, sa jag stannade inne och gosade.

Jag har ocksa pratat med min chef som sa nagot om forandringar och omorganisering vad det galler min avdelning, sa jag kanske far fundera lite over det andra erbjudandet som jag har igen. Hmmm... dessa val, det ar inte latt!

Pa kvallen gick vi over som hastigast till grannarna och pratade lite och overlamnade resesangen som John haft + chokladen som Crusemans kopte som tack. De blev jatteglada for den ocksa. Det forstar jag - lyxchoklad tackar man ju inte nej till! Noah berattade annu en massa dadagaga-historier for Marianne & Julia. Man kan saga att han har lagt in charmoffensiven nu. Julia, som varit och traffat slaktingar i helgen, har aterigen berattat for alla om sin lillebror Noah. Slaktingarna undrade om Marianne & Marc glomt beratta nagot :-)

Nu har vi tittat pa "Arn" som visades pa Canal+ ikvall. Markligt att se svenska skadespelare prata franska. Det gick att stalla om till orginalversionen, men da fanns ingen fransk text, sa Janne nobbade det.

Inga kommentarer: