lördag 13 juni 2009

Snuvig, harlig dag

Efter att ha vaknat och kannt mig mindre frisk hoppade jag in i duschen och forsokte bli manniska. Det blev battre fram emot formiddagen, da Noah och jag promenerade ner till stan for att mota Cia.
Vi fick direktuppdatering angaende gardagens brollop och en mysig lunch pa pation vid poolen. Tyvarr rakade jag bli lite (mycket) ovan med var valdigt labila granne som har mentala problem, sa det hela slutade i skrikande fran hennes del och att jag var lite otrevlig tillbaka. Hon tyckte att Noah forde for mycket liv och sa "SCHHHHHH!!!!" genom fonstret. Sen borjade hon bubbla om att vi inte respekterade andra etc etc. Jag berattade att det var glada bebisljud som var bebis gav ifran sig (i en auktoritar stamma) och fortsatte att argumentera emot, alltmedan hon skrek sig hes om hur ohyfsade vi var och att det inte ar en privat pool utan ett stalle for alla som bor har. "Just precis" sa jag och berattade for henne att den som for mest ljud i detta hus ar hon och hennes barn.
Senare pa kvallen visade sig att hon som bor over oss, liksom de som bor alldeles precis bredvid, samt Marianne och Marc har rakat i clinch med henne fler an en gang...
Cia och jag fortsatte ner pa stan med lite shopping innan vi gick hem och at en lyxig middag med gott grillat kott (japp, George var i farten) och gott vin. Eftersom vi alla tre ar forkylda avrundade vi med en whiskey.
Bebben har varit pa topphumor hela dagen, forutom nar det var laggdags. Fast da tog Cia over och lyckades sova honom sa som Janne och jag aldrig lyckats med. Nu ska det sovas sju kvart i timmen for allihop och sarskilt for Cia som inte sov mellan brollopet och flyget... Det ar gott, hallbart virke i henne for sure!

Cia vid poolen
Forsta doppet - dock ej sista - i poolen
Glad, cool bebbe

Inga kommentarer: