onsdag 3 juni 2009

Nordanvind

Idag har vi haft en ganska lugn dag som avslutades framför teven tillsammans med chips, dip och nuvarande sambon Cia. Vi är båda lite trötta efter föregående natt, hoppas på bättring nu och att vi får åtnjuta några sköna timmar under duntäckena.

Vi åt lunch med Filip och Henrik idag. Mycket trevligt och gott. På vägen till lunchen var jag inte säker på att jag faktiskt skulle komma fram till restaurangen eftersom nordanvinden blåste så att jag var rädd att frysa fast i marken. Sällan har jag känt en sådan isande kyla i juni! Det kan ju förståss bero på att jag inte direkt har 10-gradersanpassade kläder med mig till Stockholm heller.

Efter lunchen gick vi hem och jag tänkte vila lite, men Noah vaknade såklart så fort vi kom in genom dörren och ville leka. Efter en stund blev jag trött på att bära omkring honom och dansa framför honom, så jag putsade helt enkelt Cias fönster. Noah trodde säkerligen att jag vinkade till honom genom rutan när jag torkade rutorna, så allt var frid och fröjd.

Vi har också hunnit med en powerwalk till Norrmälarstrand tillsammans med Åsa på seneftermiddagen, då solen beslutat sig för att komma fram litegrann. Vindarna blev mindre kalla, så det var faktiskt helt ok. Hoppas att det blir bättre i helgen än vad meteorologerna sagt, för Janne kommer imorgon!

1 kommentar:

marika sa...

Trött och börja putsa fönster.. ? Du kan få komma och hälsa på hos mig också! ;) Hoppas verkligen Janne får se lite sommarsol också. Kram!