tisdag 23 juni 2009

Harliga dagar

Just nu har vi harliga dagar pa Rivieran. Varmt och skont, lugnt eftersom den riktiga turistsasongen inte har borjat och saklart mysigt med vanner pa besok.

Studion ar sa himla fin och Crusemans verkar trivas mycket bra. Idag talade dock grannen (hon med attitydproblem) om att hon tyckte att John gjorde for mycket ljud. Jag tycker att hon ska flytta ut pa landsbygden om det ar sa att hon inte kan hantera det.

Gardagen spenderades pa Riviera beach med Asa, innan vi at middag har hemma, Asa, jag och Janne. Crusemannen satt pa terrassen och gjorde tavlor at oss.

Imorse tog Asa hand om Noah sa att jag fick aka och handla mat och lite annat pa Carrefour alldeles sjalv, sen gick hon och de andra till stranden medan jag stannade hemma med min lille gosse som var lite gnallig. Han var trott, trott, trott och sov sen i dryga tva timmar medan jag pysslade har hemma, lag och laste pa terrassen i solen och gjorde en soppa.

Pa kvallen har vi atit middag allihopa (grillat pa George), men det blev lite knas eftersom John inte ville sova och inte Noah heller, sa vi spenderade middagen med att underhalla Noah och natta John. Nar de val somnat hade vi vernissage och tittade pa de fina tavlorna som Maria & Micke malade igar. Nu far vi fina utsmyckningar till var studio ocksa! En tavla ar en bild av Noah och en annan forestaller mig och Janne :-).

Nu ar det laggdags och jag ar helt slut. Puuuhhh! Hoppas den lille fortsatter att sova hela natterna (aven om det ar avbrott for nappisattning da och da ar det sa mycket battre nu nar han inte vill ata stup i kvarten!)

2 kommentarer:

marika sa...

Perfekt med på plats-målad konst sådär. Kommer det bilder för en nyfiken? :) Tror du vi kan lura både din och min granne ut nånstans långt bort? Sibiren kanske.. ;)

Vive la France! sa...

Japp. Jag ar radd att man skulle hora min granne aven fran Sibirien, men det skulle bli lite mera uthardligt iallafall. Hoppas att hon far sin lagenhet sald illa kvickt och att din saljer sin!