onsdag 3 juni 2009

Dåligt väder = dålig sömn?

Nu sitter han där och ser oskyldig ut. Han gungar som en besatt i sin baby sitter och ler med hela ansiktet, för han VET att jag är ganska missnöjd idag. Nu försöker han med andra ord charma mig med joller och skratt eftersom han under natten varit ganska jobbig. Han har ålat sig som en orm, krafsat med de små fingrarna på både mig och Cia (när jag tog upp honom i sängen för att han skulle lugna ner sig och jag skulle kunna trycka in nappen i munnen på honom var tredje minut), gnytt och pustat och gjort det mesta som står i hans makt för att hålla oss vakna. Dumma bebis!

Efter en längre tid av sol och värme blev det igår väderbyte och det började regna och blev kallt. Usch och fy! Inget vidare att behöva klä på sig en hel massa kläder (jag som för övrigt inte har så mycket varma kläder med mig) och på med regnskydd över vagnen varje gång man ska ut. Idag verkar det också blåsa en hel del. Jag vill ha sommaren tillbaka!

I måndags blev det lunch med Hanna på en gräsplätt i solen, lite promenad på stan och sen en lugn kväll med Cia. Igår var jag och hälsade på en massa kollegor som var här på ett kundevent. Det var riktigt roligt. På eftermiddagen och kvällen hängde jag med Jenny, Cia och Johanna. Noah var tjurig större delen av dagen och så även på kvällen, så jag lämnade tjejerna ganska tidigt och gick hem. Han somnade i vagnen på vägen hem och vaknade sedan precis när jag ställt in honom i sitt rum för att sova. Sen ville han inte somna om. Gråt och tandagnisslan (för jag hoppas nästan att det är tandrelaterat och går över snart!). Cia lyckades få honom att duna in när hon kommit hem och då gick jag ut och träffade kollegorna på en snabb öl och lämnade den lille och min sambo hemma.

Inga kommentarer: