måndag 15 juni 2009

Svenskar i Peymeinade

Idag har vi haft en jatteharlig dag i Peymeinade dit vi for vid lunchtid. Vi har hangt vid poolen, last, pratat och haft det bra helt enkelt.

John badade i stora poolen under overvakning av sina foraldrar. Noah fick ocksa bada i en liten bat som vi fyllde med liiite vatten. Han tyckte det hela var lite suspekt och till en borjan att vattnet var for kallt, men nar vi fyllt pa med lite varmvatten var det harligt.

Jag har ocksa hunnit vara med pa en telefonkonferens med jobbet, alltmedan de andra tog hand om min lille klump. De behover hjalp med ett prospekt och jag har lovat att gora sa, naturligtvis mot ersattning eftersom jag numera ar obetald i tre manader. Tank om man anda hade formanen att ha en svensk foraldraledighet... Istallet blir det till att snala lite nu for min del. Tre manader utan inkomst ar ju faktiskt ganska lange.

Min mamma har haft avslutningslunch for sina kollegor idag. Nu ar det officiellt, hon ar pensionar och forhoppningsvis kan hon nu titulera sig livsnjutare/au pair pa heltid. Ahh vad harligt for henne!

Har kommer lite bilder fran dagen.
Asa gosar med Noahs veck.
Harligt hang runt poolen
Noah hanger med Hanna
Badkillen
Sotare kan ingen vara!
John badar pa solmadrass

2 kommentarer:

Julia sa...

Det är tur att man har din blogg så att jag får lite koll på vännerna därborta!

Hälsa alla fina poolmänniskor och kids så gott, imorgon vinkar vi till er tvärs över Medelhavet!

Kram!

Vive la France! sa...

Vi vinkar tillbaka saklart! Hoppas ni far en underbar semester.