tisdag 14 juli 2009

En laaang handelserik dag

Klockan blinkade obonhorligt 5.44. Utanfor satt Faters och Natalies hyresgaster tillsammans med nagra vanner festkladda och at croissanter och drack mjolk ur champagneglas samtidigt som de gick igenom nattens handelser och fran Noahs rum hordes en klarvaken bebis. Han fick mat, men vagrade somna om. Eftersom varken Janne eller jag lyckades somna om heller gick vi upp bada tva och at frukost. Nar vi hade lekt lite med den lille konstaterade vi att det var bra att ga ut innan den tryckande hettan slog till. Sagt och gjort, vi beslutade oss for en powerwalk. Powerwalken overgick till en springtur (min andra sen Noah blev till) och jag avslutade med en simtur i havet. Det ar sant att det ar som harligast tidigt pa morgonen, innan alla 1000-tals manniskor hittar dit.

Nar vi kom hem vilade vi allihopa innan det var lunchdags. Nar Noah tog sin eftermiddagslur passade jag pa att lagga mig en stund i solen vid poolen. Harligt! Janne tog sen hand om Noah en stund innan han kom ut till oss pa innegarden. Efter ett tag kom aven Benhamous (Marianne, Marc & Julia) och en annan granne, Nicolas, och anslot sig till sallskapet. Vi hangde och skvallrade, drack kaffe och hade allmant mysigt. Janne och Marc gick ut och sprang (tydligen hade morgonens springtur gatt lite for langsamt for vissa...) och sen gjorde vi oss iordning for att ga ut och ta en apero tillsammans med familjen. Nar vi var nastan klara tog Janne Noah i famnen och reste sig upp, snubblade pa vagnen och foll handlost mot golvet. Nar han forsokte fa faste med andra foten var soffan i vagen och pang sa lag de pa golvet. Janne lyckades vanda pa sig i sista stund och foll med Noah pa sig, men klamde nog till lite hart, for Noah skrek som jag aldrig hort honom skrika forut. Janne blev helt skrackslagen och svettades och visste inte vad han skulle gora. Noah borjade dock skratta igen efter nagra minuters amning, trostning och pussar. Min modige lille kille. Det tog lite langre tid for den store att lugna ner sig och han var tystlaten ett bra tag till. Aperon tog vi pa en jattemysig bakgard i Suquet (gamla stan) alldeles precis i narheten. Aven om Noah vagrade somna hade vi jattemysigt.

Vilken lang dag!

Noah glassar vid poolen
Marianne och jag valjer vin
Julia gor sin fulaste grimas
Marc pa innegarden - nytt favvostalle
Janne forsoker sova Noah (utan att lyckas)
Jag forsoker sova Noah (utan att lyckas)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror noah behöver lite mariasövning.
puss på er alla.

Vive la France! sa...

det tror jag ocksa! ingen kan sova som maria!!!