lördag 11 juli 2009

Revalj kl 06 och storstadning

Klockan halv atta imorse hade jag fixat tre dagars morotspure, plockat iordning mina skor, gjort och konsumerat en smoothie (hallon), lekt med Noah och var i full fard med att gora mig iordning for att ga ner till marknaden. Da beslutade sig Noah for att somna pa lekmattan. Inte underligt att han var trott med tanke pa att vi varit uppe och hallit lada sen klockan sex. Jag vet inte riktigt vad det ar for "fel" pa honom eftersom han envisas med att vakna vid sex varje morgon! Jag gick iallafall och la mig en stund igen istallet for att ga till marknaden.

Efter borjan pa storstadning, matning av bebis osv akte vi och inforskaffade lite saker till studion. Pa vagen hem lamnade killarna av mig vid en strand sa att jag skulle fa pusta ut lite. Jag hade svart att slappna av sa jag begav mig hem efter lite lasning och ett dopp och dammsog.

Janne ar nu och hamtar sin mamma pa tagstationen. Hon ska vara hos oss i 10 dagar. Det kanns helt ok, vi kommer jattebra overens, men jag hade garna varit nagra dagar extra med bara mina killar. Det far vi nog tid till i host iallafall. Tyvarr kan inte Jannes mamma sitta barnvakt eftersom hon ar lite skraltig, men vi kanske fixar barnvakt nagon kvall sa att vi kan ga ut och ata och bara vara med varann litegrann.

Idag bytte vi till sittvagn och den lille tycks gilla den. Iallafall nar kameran ar framme. Han ar en riktig linslus.

Janne matar Noah (och gapar)
Noah och jag chillar (sittandes) i soffan
"Jag gillar min Arsenalboll, den ar god att tugga pa" /Noah
Undra hur mycket pengar jag kommer tjana som malvakt.
Noah och vagnen. Kanns lite synd att sittdelen inte ar lika gront sjalvlysande som liggdelen. Det har varit sa himla praktiskt pa trafikerade gator. Men Noah kommer nog gilla att se vad som hander runtomkring.

Inga kommentarer: