onsdag 22 juli 2009

Jobbig natt och nagot vasst

FY, vilken jobbig natt vi har haft! Nappisattning flera ganger innan vi gick och la oss. Nar vi hade somnat borjade Noah gora laten som en ledsen, uppgiven liten hundvalp och mammahjartat hoppade till av radsla att det var nagot fel. Efter lite klappar (nar han sov) upphorde dessa sma gnyenden och ordningen var aterstalld till klockan fem - trodde jag, men Janne hade mellan klockan ett och fem varit uppe och stoppat i napp tva ganger utan att jag markt det. Vid fem var det aterigen prima liv och bebben skrek for full hals. Han trodde det var morgon. Jag ammade honom och forsokte fa honom att sova och lyckades efter en timme eller sa. Nar vi aterigen slog upp vara bla var klockan atta och det kandes som om jag blivit overkord av en lastbil. Janne tog hand om den lille en timme innan det blev min tur igen.

Pa formiddagen sov han tva och en halv timme. Stackarn maste verkligen varit utmattad for det var forsta gangen det hande. Vi gick sen ut och gick en svang och pa eftermiddagen sov han lite till, da passade jag pa att hanga vid poolen. Nar han vaknade gjorde han mig sallskap. Det han gillar bast ar nar han sitter i sin babysitter precis framfor poolen och jag simmar. Jag vet inte vad det ar, men han ar pa topp och skrattar da. Efter duschen skulle jag massera gommen pa den lille med en kram vi har for att underlatta nar han far tander och visst kande jag nagot vasst nar jag stack in fingret. En liten bissing som brutit sig igenom den lille tandlose mannens gom. Kanske ar det darfor han sov sa daligt?

Nu har vi atit middag med Marianne medan Julia kollade pa Dumbo. Janne och jag kunde inte halla oss fran att bjuda in henne. Tva ensamma kvallar i rad blev for mycket :-). Imorgon kommer Hanna och Anna och jag langtar! Jag har forberett studion och shoppat lite smasaker som de ska fa nar de anlander. Hoppas de blir glada!

Inga kommentarer: