söndag 12 juli 2009

Sondag = marknad och eftermiddagspromenad

Natten till sondagen var helt ok. Iallafall for mig eftersom jag inte ens vaknade de tre ganger Noah borjade grata for att han tappat bort nappen. Janne fick alltsa rycka in alla ganger. Men det var dock jag som hamtade honom vid sex (japp, samma timme jamt, oavsett nar vi lagger honom) for att mata. Sen somnade det lille gossebarnet om till tjugo over atta. Det far val anses vara en ganska ok tid att ga upp pa. Iallafall om det ar Janne som erbjuder sig. Sjalv sussade jag vidare till tiosnaret.

Efter frukost skyndade jag ner till marknaden och shoppade loss. Eftersom jag sett pa massa svenska sajter att palsternacka ar poppis att ge de sma barnen fragade jag Janne vad det heter pa franska. Han hade ingen aning. Sa vi kollade upp det och det visade sig att vare sig han, hans mamma eller grannarna hort talas om det! Trots allt hittade jag det pa marknaden och kopte aven broccoli och artor for att testa lite olika saker. Naturligtvis kopte jag en hel del annat ocksa - persikor, aprikoser, avokado, sallad, tomater, farskpotatis etc etc. Japp, det var mer an tungt nar jag gick hem. Och de sju solrosorna jag fick till extrapris (4 euro totalt) var extremt otympliga att bara. Val hemma fixade jag en massa pureer till Noah. (Vissa vanner tittar ju snett pa en om man skulle raka kopa fardiglagat, sa jag tankte att jag skulle forsoka vara en god mamma/husfru tills jag borjar jobba eller nat). Maten jag gjorde idag racker nog ett tag iallafall...

Efter en god lunch och lite lek gick Janne, jag och Noah ut och promenerade en svang. Planen var att ga ner till stranden eftersom klockan hunnit bli ganska mycket och vi raknade med att de flesta skulle ha begivit sig hemat. Fel, fel, fel. Stranden var mer an fullspackad och vi blev totalt osugna pa att sla oss ner pa en minisandplatt inklamda mellan andra familjer eller gang, sa vart lugna och skona strandhang blev till en powerwalk istallet. Oh vad det var varmt!

Val hemma - dopp i poolen och sen middag och nu laggdags. En skon dag!

Inga kommentarer: