torsdag 2 juli 2009

Snallaste skrutten i stan

Jag lyckades somna igar efter manga om och men, men det var inte latt. Vi har aircondition i lagenheten men har annu inte testat den, sa det kommer nog att goras inom kort.

Imorse sov jag till 11 (!!!) med lite avbrott vid sex-sjusnaret. Som vanligt gick min snalle kille upp med den lille jollrande bebisen som snallt somnade om nar Janne gick till jobbet. Nar vi val kommit upp lekte vi en lang stund och den lille borjar rora pa sig allt mer. Han lyfter rumpan och forsoker ala sig framat, hittills med mindre framgang, men jag tror inte det ar langt borta tills vi maste se till att halla golvet skinande rent och ta undan saker som ligger och skrapar lite har och var... han har ju en tendens att stoppa allting i munnen.

Pa eftermiddagen blev det premiardopp i hans lilla pool. Han skrek som en besatt nar jag satte ner honom eftersom jag inte tagit sa varmt vatten, man nar jag fyllt pa med lite sadant satt han glatt och splashade allt han kunde. Och log saklart! Tydligen var det ganska utmattande att bada for pa eftermiddagen sov han i tva och en halv timme. Jag hade tid att vila, plocka undan, lasa, bada i poolen och ata. Mycket trevligt att inte hasta i sig nagon skrapmat och underhalla bebben mellan tuggorna. Snallaste skrutten i stan!

Pa kvallen har vi varit pa BBQ pa jobbet. Jag for dit ganska tidigt och med uppdrag att prata jobb med en av de hogre cheferna. Han var valdigt upptagen, men jag hann fanga honom och prata en minut iallafall. Han sa "jag har inte hort rykten om din avdelning och hursomhelst sa ska du inte oroa dig, for om det hander nagot vill jag ha dig i mitt team". Dessutom skulle han forska lite i vad som hander och hora av sig. Aven om jag inte vet vad som kommer handa eller om han verkligen menar det sa kanns det betryggande.

Nu har jag baddat och lagt in rena handdukar i studion for imorgon kommer Henrik. Det ska bli supermysigt!

Noah forsoker ala sig fram. Han lyckades litegrann och befann sig efter ett par minuter utanfor sitt babygym...
Laid back, with my mind on my money and my money on my mind... (Snoop Dogg)
Det ar skoj att plaska sa det stanker.
Lilleman i poolen
Leker med vattnet

2 kommentarer:

marika sa...

Vilka underbart härliga sommarbilder på din lille solstråle! Det går fort framåt, snart går han säkert också ;) Kram i sommarvärmen (kring 28 grader varmt i Sthlm och har varit hela veckan).

Vive la France! sa...

Jaa. Snart vill han sakert att vi ska kopa ut ocksa. Galet!!! Harligt for er med lite sol och varme. Hoppas du har en skon sommar!