tisdag 28 juli 2009

Utskallning och Noahs forsta havsbad

Igar kvall var jag pa Helios och at middag med tjejerna (Anna och Hanna + tva av deras kompisar). Det var supertrevligt!

Imorse borjade jag dagen med en powerwalk som overgick i en loparrunda pa formiddagen. Det var VARMT och jag kan meddela att det ar jobbigt att springa med en vagn aven om det ar en sportig sadan.

Efter lunch och lite vila for Noahs del fortsatte jag till Palm Beach dar Hanna och Anna slagit lager. (Hanna surfade igen). Jag satte Noah i bilen som stod parkerad precis utanfor och kilade in (med dorren oppen) och hamtade vagnen. Nar jag kom ut stod en man och sag helt chockad ut "Ar det ditt barn?"
"Jaa" svarade jag glatt och tankte att nu kommer den gamla vanliga "vad fin han ar, vilka bla ogon", men icke sa nicke. Jag fick mig en utskallning efter noter - jag ar en skam for det manskliga slaktet, Noah holl pa att grillas ihjal, jag ar oansvarig, idiotisk, barnet ar helt blatt och haller pa att kvavas osv osv. Jag berattade att han suttit i bilen sammanlagt 30 sekunder - med dorrar oppna och med mig ca 5 meter bort, men detta ville inte mannen lyssna pa. Han gick och jag brot ihop. Det blev lite for mycket. Under tiden satt Noah i bilen och lekte med sin leksak och sa "dadada, gagaga" - HUR glad som helst. Det ar val bra att manniskor reagerar om det ar nagot som inte star ratt till, men jag tycker inte att jag gjort nagot fel och folk borde kanske engagera sig i andra saker an att hacka pa mig! USCH!

Ikvall har jag blivit bjuden pa middag pa terrassen och Janne begav sig ut for att partaja lite med Fater. Nu ar det laggdags for mig eftersom jag har nattskiftet och inte kan rakna med nagon vidare hjalp imorgon bitti innan Janne aker till jobbet...

Vi tre pa Helios
Noah badar for forsta gangen (och verkar faktiskt gilla det). Innan har han bara doppat fotterna, men har borjat grata efter en liten stund. Idag var han inte radd for vagorna och vattnet var nog lite varmare an de andra gangerna vi har varit pa stranden.
Gladskrutt pa stranden

Inga kommentarer: