onsdag 8 juli 2009

Pool pa formiddagen, havet pa eftermiddagen

Morotsmonstret alias min son har borjat gilla morotterna nu, men har inte riktigt greppat hur man ska gora nar man ater utan att slabba. Jag antar att det bara ar borjan. Hursomhelst sa greppade han tag om skeden stenhart idag och gapade stort igen sa fort maten forsvunnit fran den (lite i munnen, resten i ansiktet, pa babysittern, pa mamman, golvet osv). Imorgon ska vi testa nya grejer.

Efter att rormokaren varit har och fixat lite och monstret hade atit sov han en stund och jag hann med ett dopp i poolen, samt ett kapitel i en bok innan han vaknade igen. Vi gick da ner pa stan dar sommarrean borjat. Jag kopte lite smasaker. Noah trottnade snabbt pa det och blev lite grinig. Naturligtvis gav han dock stora leenden at affarsbitraden, aldre damer och alla andra som gav mig rad pa vagen "han ar for varm", "han vill sitta upp", "han vill inte shoppa" osv osv. Det ar konstigt hur alla vet vad han vill...

Framat kvallskvisten gick vi och motte Marianne & co pa stranden och jag tog ett uppfriskande dopp. Det har varit lite franlandsvind, sa vattnet ar lite kyligare nu. Det gjorde mig ingenting alls efter min svettiga stadsvandring tillsammans med tusentals andra shoppare. Nu har vi atit, Noah sover och jag funderar pa att roja i garderoben eller ga och lagga mig. Jag tror att valet faller pa det senare alternativet.

Inga kommentarer: