fredag 10 juli 2009

Telefonmote, plockande och lite shopping


Igar kvall kunde jag inte sova. For manga tankar om jobb och framtid som snurrade runt. Vad skont det vore att vara bebis och bli omhandertagen, kramad, pysslad med och pussad stup i kvarten!

Efter att ha sovit ganska lange pysslade jag i lagenheten. Plockade undan grejer, hade skovard och lekte med den lille tills det blev matdags. Han at sina grona bonor, eller haricots verts som de sager i detta land, med god aptit. Appelmoset var inte nagon succe idag heller och han har nu kommit pa att han kan stanga munnen och helt enkelt vagra ata det.

Jag fick ett mail fran var CTO imorse. Han hade pratat med andra och fatt bekraftat att min avdelning ska skaras ner pa. Han hade foreslagit mig till ett annat jobb (som jag jattegarna vill ha!!!) och de skulle fundera pa det. Efter detta pratade jag iallafall med Danielas chef och accepterade hennes jobb tills vidare. Det ar liksom det enda jag kan gora i nulaget - jobb maste jag ju ha. Det kanns lite battre idag nar jag vet att jag iallafall ar patankt till en tjanst som jag garna skulle vilja ha och vem vet, om jag borjar med att overta Danielas tjanst under en tid kanske jag kommer pa att det ar det jag vill halla pa med och tycker det ar jatteskoj?

Pa seneftermiddagen akte vi och inhandlade en liten kyl till studion, sa att vara besokare kan ha lite grejor och fixa enklare maltider hos sig utan att behova ga ner till oss. Det kan nog vara skont for oss alla. Vi kopte aven lite lador att lagga leksaker i, ett staffli som ska sta i studion sa att alla kan fa fritt spelrum for sina konstnarliga talanger.

Nu har vi atit litegrann. Sallad for tredje dagen i rad - man blir ju inte sa hungrig nar det ar sa har varmt ute. Aven om det ar nagot svalare nu sa ar sallad och gazpacho det enda jag kanner for for tillfallet. Det ar val bra for figuren ocksa hoppas jag!

Har ar en kortfilm fran nar Noah ater sina bonor. Idag at han upp hela portionen och hade nog helst velat ha annu mer. Kan det tyda pa att jag ar en utmarkt kock, eller helt enkelt bara pa att vi har gjort en varldsmastare i mat?

Inga kommentarer: