torsdag 27 maj 2010

Dagar som denna

Jag alskar dagar som denna, trots att jag vid lunchtid upptackte att nagon parkerat in i min bil (och jag menar verkligen IN i min bil):-(. Stotfangaren bak ar helt skrapad pa hogersidan. Nar jag berattade detta for diverse manniskor svarade de enligt franskt tankesatt "vad bra, nu har du fatt forsta skrapmarkena, da blir de nastkommande mindre storande".

Jag var jatteeffektiv pa jobbet och kanner mig ratt nojd med det. Solen sken och jag korde nedcabbat till Corinne vid halv sju i 25 graders varme. Efter att ha hamtat en Noah pa topphumor hos dagmamman (igar var han ett monster) sa akte vi hem och lekte. Sen bjod vi in grannen, Greg, och Marc pa middag. Jag lagade risotto och sa drack vi lite vin och armagnac fran 1970 och tittade pa fotboll - Frankrike mot Costa Rica. Sa himla trevligt. Jag alskar spotana middagar mitt i veckan! Och sa ar jag ratt nojd over att vi har en supertrevlig granne (som for ovrigt undrar nar mina sota kompisar fran Sverige kommer pa besok - nagot som jag ocksa undrar...)!

Klockan ar mycket och nu ar det laggdags. Godnatt!

Inga kommentarer: