torsdag 6 maj 2010

Messias och doktorsutlatande

"Hur dags landar Messias?" Detta var Jannes forsta mening till mig imorse efter att jag hade vackt honom med en hostattack av hog kaliber. Det tog ett tag innan jag forstod att han refererade till mammas ankomst. Straxt efter lunch akte han och hamtade henne pa flygplatsen och korde hem henne till mig. Hon fick folja med som stod nar jag gick till doktorn och visade rontgenplatar, blodprovsresultat och fick pafyllning pa penicillinkuren.

Doktorn ar inte nojd. Hon tycker att man hor att det fortfarande ar rejalt risigt pa insidan av bada mina lungor. Inte nojd. Hon papekade detta ett flertal ganger. Jag som under dagen tyckt att mitt allmantillstand var mycket battre (aven om jag hostat mer an igar) blev lite nedslagen. "Karin, det ar allvarligt! Det ar manga som blir inlagda for dubbelsidig lunginflammation". Vadda dubbel? Jag trodde bara det var i ena? Jag ar ju nastan frisk nu... eller?

Minst en veckas sjukskrivning till. Totalt forbud for anstrangning. Med lite tur kan jag fira min fodelsedag nasta ar kanns det som. Tur att Messias ar har och avlastar Janne lite (mycket).