söndag 2 maj 2010

Varfor jag?

Inatt har jag inte kunnat sova sarskilt mycket eftersom jag nu borjat hosta. Vaknade imorse med en temperatur narmare 39.5... det ar lite mycket for att vara pa morgonen. Jag lyckades iallafall ta mig upp en svang och ata litegrann. Sen blev det varre igen. Frossa, yrsel, hostande. Janne ringde jourlakaren igen. Tredje lakarbesoket pa fyra dagar. Tredje lakaren, tredje diagnosen. Det som borjade som en banal urinvagsinfektion, som sedan utvecklades till influensa har nu blivit lunginfektion, kanske lunginflammation. Det blir rontgen och blodprov imorgon.

Jag har forsokt sova stora delar av dagen med blandat resultat. Ar det inte skakandet som hindrar mig sa ar det hostan. FY vad jag tycker synd om mig sjalv nu. Varfor har detta drabbat mig?

Dessutom har jag angest for att jag varit tvungen att stalla in min superviktiga jobbresa som skulle ha blivit av imorgon kvall tills pa onsdag. Den senaste lakaren har sjukskrivit mig hela veckan.

Henrik & Asa - jag ska forsoka mitt basta att komma i form tills ni anlander... annars far ni val som vanligt roa er med Janne (men denna gang ocksa med Noah).

Igar skrattade vi gott at Noah iallafall. Pa morgonen ovade vi pa att saga "Asa" och det borjade arta sig. Pa eftermiddagen gick vi igenom en massa djurlaten och eftersom den lille kanske inte ar helt flytande pa svenska blandar han nu ihop "Asa" och "asna". Vi fragar "Kan du saga Asa?" Noah svarar "iiiihhhh ohhhh, iiiihhh ohhh". Asa har for detta givit foraldrarna rott kort och barnet har fatt ett gult tills vidare.

Inga kommentarer: