fredag 7 maj 2010

En dryg vecka

En dryg vecka har jag nu varit inomhus. Eftersom febern borjar/har givit vika sa kan jag nu saga att jag misstanker att jag kommer fa lappsjukan innan nasta vecka ar over. Men jag lovar att vara forstandig - vila, vila, vila.

Idag har Messias/mamma/mormor dammsugit, skurat golvet, forminskat tvatthogen drastiskt, varit pa marknaden och kopt farska gronsaker och frukt, varit pa affaren och inhandlat lite andra matvaror, lagat mat at Noah for kommande veckan, hamtat Noah hos dagmamman (inte med bil, utan med barnvagn), lekt med honom pa hemvagen, badat honom och hjalpt till att laga mat.
Jag: "Mamma ar du inte helt slut nu?"
Mamma: "Njae, jag ar kanske lite trott. Jag tar baby watchern nu och gar och lagger mig."

Familjen Engstrom-Sirguey ar inte nadigt bortskamda!

Inga kommentarer: