onsdag 5 maj 2010

Nagot battre och imorgon kommer mamma

Febern verkar vara under kontroll nu, men hostan ar inget vidare. Jag vaknade klockan sju imorse av den och hade en rejal hostattack som pagick konstant i en halvtimme. Det ar jobbigare an man tror. Jag far forsoka trosta mig med att magmusklerna far traning infor beachsasongen.

Noah hade ingen feber imorse, sa forhoppningsvis ar det ingen fara med honom. Han kanske var lite sympatisjuk litegrann bara. Han kommer fortfarande till mig och lagger sitt lilla huvud i mitt kna, pa brostet eller bara klappas lite. Dessa stunder varar forstass inte nagon langre tid, for han maste sedan springa vidare till bilen/bollen/fjarrkontrollen/datorn... ja, ni forstar.

Hanna skickade ett sms och undrade hur det stod till med Cannes, inte nog med att jag var sjuk, det var jattevagor ocksa. Jag forstod ingenting. Tydligen hade de pratat om jattevagor an pa morgonteve. Nagon timme senare fick jag nyhetsbrev fran svenska konsultatet - och Hanna hade saklart ratt. Trots att vi bor 400 m fran stranden sa hade Hanna battre koll an vad jag har pa vad som pagar. www.consulat-suede.fr/sv_showarticle.php?id=256

Sahar sag det ut nar jag tittade ut pa pation, sa ni kanske forstar varfor jattevagshistorien verkade lite galen i borjan...
Dessa blommor har jag fatt fran Sverige - de rosa, champagne, roda fran Hanna & Cia i fodelsedagspresent och idag en bukett vita krya-pa-dig-rosor fran Henrik & Asa "Iiiih Ohhh"
Mina fantastiska blommor

Inga kommentarer: