onsdag 12 maj 2010

Nyrontgad


Idag har jag varit med mamma pa rontgen igen. Rontgenlakaren sa att medicinerna hjalper (tack och lov) men att jag inte har helt ok annu, att det fortfarande finns grejer kvar i vansterlungan och att jag borde komma tillbaka pa annu en kontroll nasta vecka. Visst ar det bra att det ar battre, men jag hade nog vantat mig att han skulle saga "Du ar friiisk!". Jag ska traffa min lakare pa fredag och da far vi val se vad hon sager om eventuellt jobbande nasta vecka.

Mamma och jag tog iallafall en kaffe pa Croisetten och tittade lite pa folk pa vagen hem. Det var varmt och skont och fullt med folk som strosade omkring - Cannesfestivalen har borjat och nu ar det alltsa fullt os. Halva delen av Croisetten ar avstangd, folk star och hanger utanfor hotellen och privatstranderna, samt Canal+ inspelningsstudio i hopp om att fa se lite kandisar.

I ovrigt har mamma fortsatt att tvatta fonster och fixa har hemma. Pa eftermiddagen blev det fullt os och lek med Noah tills han blev alldeles genomsvetting och slut och gick och la huvudet pa soffan for att vila lite. Den dar mormodern har sa mycket energi!

Inga kommentarer: