lördag 1 maj 2010

Jag har haft battre fodelsedagar...

Igar var jag hemma och sov och kollade pa gamla avsnitt av Greys Anatomy hela dagen. Vi hade sagt att Janne skulle aka till Cap3000 for att shoppa lite + inforskaffa fodelsedagspresent at mig och jag skulle aka och hamta Noah, men nar febern var 39.6 och jag hade natt maxdosen for febernedsattande ringde jag Janne och sa att det nog inte var en bra ide att jag satte mig i bilen for att hamta den lille. Hela havet stormar kandes det som. Sa fort jag vande huvudet hit eller dit sa blev jag alldeles vimmelkantig. Jag fick ett mail fran jobbet om att jag hade fatt blombud dit. Janne fick hamta blommorna och ta hem dem. Tack goaste Cia & Hanna!!!

Vid halv tolv pa natten frossade jag och febern hade stigit (och var over 40) trots att jag hade tagit mina piller, sa vi ringde till en jourlakare som kom forbi. Jag var riktigt orolig vid detta laget - sa illa kan val en urinvagsinfektion inte vara? Lakaren var har inom 20 minuter och konstaterade att det troligtvis inte var urinvagsinfektionen som gjorde att jag madde som jag madde, utan troligtvis har jag fatt en slang av influensa ocksa. Jag fick lite mera mediciner och sen ville han sjukskriva mig till och med onsdag nasta vecka. Det funkar bara halvbra med tanke pa att jag ska aka till Stuttgart pa mandag kvall och det har varit planerat sen lang tid tillbaka. Vi hoppas att jag ar feberfri pa mandag sa att jag kan aka.

Efter en kampig natt borjade det bli battre framat morgonkvisten och idag kanner jag mig mycket battre. Febern ar klart lagre och jag har till och med fatt ner lite mat.

Om man ska se saker fran den positiva sidan sa kan jag val saga att jag kommit lite narmare beach 2010-formen efter att ha varit lite dalig i nagra dagar.

Noah har varit supersnall mot mig senaste dagarna. Jag undrar om han kanner pa sig att jag ar dalig. Han kommer och kramas och nar jag lag i sangen imorse sa gick han och hamtade ett av sina favoritgosedjur och sen kom han stapplandes och gav den lille vovven till mig sa att jag skulle krama den. Det varmer!

Vi lamnade Noah obevakad i nagra minuter - vips hade han tomt sin skolada och satt sig i den...
I full fart att inspektera skorna. Bras pa sin mamma?
Nu ar Noah och Janne ute och cyklar en svang. Han maste ju fa lite frisk luft den lille skrutten annars borjar han klattra pa vaggarna (eller tommer skolador...)
Inte helt nojd att bli fastspand, men otroligt nojd nar cykeln borjade rulla!

Inga kommentarer: