tisdag 25 maj 2010

Pingst

Har glomt att beratta - jag har fatt mitt livs forsta fortkorningsboter. Japp, det kom ett brev till mig dar det stod att jag skulle betala 45 EUR... annars!!! Jag tittade pa datumet - den 29 april, dvs. den dagen da jag borjade min feberyra. Jag undrar hur jag ens lyckades att kora for fort! Och hur farligt var inte det? Hursomhelst sa hade jag blivit uppmatt till 76 km i timmen pa 70-vag. Sen drar de bort 5 km/h, sa jag blev alltsa botfalld for att ha kort 71 km/h pa 70-vag. LOJLIGT!!! Numera ar jag alltsa en straffad kvinna och finns med i fortkorningsregister. Kanner mig lite smakriminell. Living on the edge och allt det dar.

Igar var jag hemma med Noah eftersom dagmamman var ledig. Pa morgonen gick vi ner pa stan en svang. Jag skulle ju inte shoppa nagot, bara titta lite... 150 EUR senare var det dags att ga hem. Men jag hittade ju massa nodvandiga saker och lite presenter och solkramer etc.

Noah sov bara middag 2 timmar. Vanligtvis ar det narmare 4, sa det blev inte sa mycket vila for min del, men jag hann en halvtimme vid poolen iallafall. Pa eftermiddagen gick vi och lekte pa stranden. Mera strandbilder nedan.

Fin kille


Innan vi gick till stranden, test av beachskorna fran Australien som han fatt av Hanna.
Lite grot som mellanmal.
Det var saltvatten pa vattenkannan och Noah ville helst dricka vattnet i kannan istallet for att halla ut det...
Medan den lille vilade i vagnen byggde jag lite sandkakor som han senare rev. Han gillar inte sa mycket att bygga som att forstora det man byggt... jag ser viss likhet med morbror som aldrig skrattar sa gott som nar nagonting gar sonder.
Fin bat! Ser ganska gott ut att ligga och guppa pa det bla. Det var faktiskt helt ok vind att segla i ocksa verkade det som.

1 kommentar:

Henrik Engström sa...

Förstår inte alls din kommentar om att morbror gillar när saker går sönder... :-)