lördag 18 oktober 2008

07.15 piiip

07.15. Sa mycket var klockan nar Mini hittade pa sin nya lek. Den heter "sparka hart i revbenen". Jag forsokte saga ifran och knuffa tillbaka lite sa att han skulle hajja att det inte var lage. Janne gav sig av for att spela golf och jag forsokte somna om. Omojligt! Det var helt enkelt bara att ga upp. Jag vet att de som har barn ler och sager "Det ar bara att du vanjer dig vid att ga upp tidigt...", men jag tanker inte vanja mig forran absolut nodvandigt och kanske inte ens da (barnet har ju en far!!!).

Jag akte till stan och flanerade omkring. Hade varkar med jamna mellanrum pg a for mycket gaende. Kanner mig lite handikappad! Jag maste ju fa rora lite pa mig!!! Marianne kopte forsta presenten till Mini - en pyjamas fran Petit Bateau. Den ar verkligen supersot! Sen hittade jag tre bocker pa engelska. Ar inte sa sugen pa att lasa pa franska for narvarande och tyckte att jag kunde fa unna mig att vara lite lat och lasa pa engelska. Jag gick ocksa forbi ett Pharmaicie och handlade lite smatt och gott och fick massa sma presenter - dusch/badcreme & creme for bebisar etc - naturligtvis ekologiskt! Gratisgrejer ar kul! Jag unnade mig dessutom en lunch i skuggan pa en restaurang just bakom Rue d'Antibes (shoppinggatan) tillsammans med en av mina nyinkopta bocker innan jag gick hem och la mig i en solstol pa stranden for att njuta av sensommarvarmen. Skont skont och svart att forestalla sig att vi ar i mitten pa oktober!

Nu ar det dags att handla lite mat.


Inga kommentarer: