onsdag 29 oktober 2008

Snyft, snyft! Sterling i konkurs...

Imorse nar jag vaknade hade jag massor emails fran alla hall och kanter. Men det var ett speciellt som drog till sig uppmarksamheten "Sterling's gone bust". En kollega hade skickat det eftersom han ofta reser till Stockholm och brukar kopa med sig grejer till mig (nar jag inte varit pa ett tag och behover pafyllning pa saltlakrits, nyponsoppa, bearnaise (jaaa, jag vet jag bor i bearnaisens hemland, men svensk bearnaise ar GOD), dipsaser etc...). Usch vad jag blir ledsen! Ok, det ar val inte hela varlden, men det paverkar aven flyg som bokats via Norwegian. Mamma och pappa!!! De har ju bokat resa redan for att komma och traffa oss i mars. Det ar ANDRA gangen de rakar ut for samma sak. Hoppas nu att vi snabbt hittar en resa sa att ni kan komma hit foraldrarna, for vi vill ju traffa er - framfor allt Mini! Kolla vad ni hittar - vi ar flexibla med datum om ni vill komma tidigare ocksa!

Hoppas att SAS bestammer sig for att flyga Stockholm-Nice direkt lite oftare. Tidigare har det i princip bara varit hogsommartid alternativt alldeles for dyrt vintertid for att flyga med dem. Mellanlanda funkar ju, men det kommer ju kanske bli lite knoligare for mig nar den lille kommit till varlden.

Jag har precis avslutat min demo for ett prospekt i USA/Canada och ar heeelt slut. Men det kanske inte ar sa underligt, for klockan ar ju narmare halv nio. Jag ska bege mig hemat, via studion, dar Janne ar och har borjat flyttstada. Han ar ju ganska snall det maste medges!

For ovrigt sov jag battre inatt an foregaende. Kanske redan borjar vanja mig vid de nya ljuden? Eller sa var jag bara trottare helt enkelt. En annan sak som slog mig nar jag tittade i spegeln igar ar att det borjar bli USA-varning pa mig nu. USA-varning kan likstallas med de 20 kg som jag la pa mig nar jag var i USA som au pair. Alltsa borjar jag bli lite rundare aven i ansiktet. Fran och med nu kommer foto endast att ske med ratt ljussattning och ur ratt vinkel. Bara sa ni vet!

Slutligen sa hoppas jag att ni kommer fortsatta att halsa pa mig/oss - med eller utan Sterling! Saknar alla mina goa vanner ju!

Inga kommentarer: