torsdag 9 oktober 2008

Forsta bloggen...

TORSDAG 9 OKTOBER

Nu tankte jag att jag ocksa maste testa att forsoka halla er uppdaterade om vad som hander och pagar har, soderover fran Sverige sett.

Till att borja med;
- det ar bara att vanja sig, det kommer inte bli nagra prickar over vare sig å, ä eller ö
- jag kan inte lova att uppdateringar kommer ske jatteofta
- jag ska forsoka halla mig sa nara sanningen jag bara kan
- kommer inte rapportera om vadret varje gang (bara nar solen skiner och det ar varmare har an i Svedala...)


Saaa, vad hander?

Till att borja med en vaderleksrapport (jag kan ju inte motsta!) - kl 18.20, 21 grader och sol... mmm lovely!

Just nu ar det ganska mycket pa gang. Det ar val sa att nar allt val trillar pa plats sa gar det undan. Mini (som vi kallar bebben) ar under konstruktion och beraknas dimpa ner nagon gang i slutet pa januari (25) enligt de franska lakarna. De svenska sajterna ger mig ett datum mellan en vecka och tio dagar innan dess. Vi far val se vad som hander!

Vi har signat forsta delen av lagenhetskontraktet (compromis de vent) for lagenheten som vi tittade pa for forsta gangen i borjan av februari. Helt otroligt att det kan ta sadan tid. Forhoppningsvis kommer det iallafall klaffa nu och om allt gar enligt planerna (HALL TUMMARNA) sa kommer vi att fa nycklarna 5 november. Allting verkar vara under kontroll och godkannt av bade kommunen och banken och alla andra som verkar vara involverade i lagenhetskop - det ar bara det att det tar lite tid. Nagon ska val printa ett papper, signa lite, skicka lite post, diskutera vadret, och arkivera lite har och dar bara, innan vi faktiskt kan fa tillgang till pengarna...


Vive la France!

Inga kommentarer: