måndag 13 oktober 2008

Aatcho! (onomatopoetiskt for nysa)

Lojligt nojd att jag lyckats anvanda ordet onomatopoetiskt. Det hander ju inte varje dag. Det ar straxt dags att logga av och ga hem fran jobbet for idag. Sa skont det ska bli! Jag har inte varit sarskilt produktiv idag. Jag har ingen akut deadline, sa da far jag val passa pa att slappa lite...

Har alltsa uppdaterat;
- inkopslista infor bebis (jaa, om nagon nu undrar sa gillar han Baby Burberry, Baby Dior, Baby D&G har han sagt...)
- IKEA inkopslista (aven om det ar en manad minst tills vi aker dit)
- funderat pa kokslosningar
- och naturligtvis gjort en inkopslista till JN. Han ombesorjer numera matinkop, men om jag inte vagleder sa kommer han hem med massa gott och dyrt... som man inte kan gora nagot vettigt av.

Imorse var jag och gjorde det 4:e blod/urinprovet. Dagen till ara fick jag aven dricka ett glas sockervatten (mer socker an vatten faktiskt) och sen sitta och vanta en timme innan de tog ett andra blodprov. Tydligen ar det nagon slags test for att kolla att man inte har graviditetsdiabetes. Hoppas inte!!! For i sa fall kommer de tvinga mig att overge mina Twix, Lion och inga mer crepes med Nutella eller appelmos. Lat det inte ske!

En svang forbi pharmacie for att inforskaffa knark mot den begynnande forkylningen - tji fick jag. Nasdukar och huvudvarkstabletter fick jag halla till godo med. Sverigeresan ser alltmer avlagsen ut. Jag som hade mina tvivel aven innan denna nysattack... det far bli ett sista-minutenbeslut.

Hoppas ni har en skon mandagskvall!

Ps. Sag en bilbarnstol av Kenzo i helgen, varpa JN sa "Duuu, tror du inte att Asa skulle vilja att hennes kompis barn hade en Kenzo bilbarnstol - hon har ju bra smak och sa..." Ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såklart mini ska ha en designerbarnstol:-)
Krya på dig vännen och jag kommer hålla tummarna ända in i sista minuten att du kommer hit. Bisous