torsdag 23 oktober 2008

Jag = nastan programmerare

Jag ar sa tekniskt kunnig - idag har jag andrat grejer i en XML-fil och hittat ny funktionalitet i vart system, minsta grejen och det ar ju lojligt hur glad jag kan bli over en san liten sak. Jag skickade i ren fortjusning ett mail till mina narmsta kollegor som inte svarade... Tydligen har de andra grejer som de gar igang pa an mina fantastiska upptakter. Tillbaka till XML-filen - jag tycker att jag borde kunna titulera mig ”teknisk konsult” faktiskt... jag ar val inte riktigt ”teknisk seniorkonsult” annu, men det kommer!

I helgen ar det ”braderie” i Saint Tropez. Det ar en arlig attraktion nar alla butiker i Saint Tropez oppnar upp sina dorrar och rear ut grejer; det gar alltsa att ”fynda” Gucci, Dior, D&G, Manolo, Pucci, Balenciaga etc etc... det ar val inte gratis pa rean heller, men bra mycket billigare an orginalpriser (for er som ar sugna att komma och halsa pa lite i helgen). Planen var ju att aka dit, men i ar andrade vi oss och kommer inte att sitta i bilkoer for att trangas med tusentals andra – jag kan ju anda inte gora nagra storre investeringar i ar. Alltsa stannar vi hemma och fyller flyttkartonger med hederliga H&M-klader och en Petit Bateau-pyjamas istallet. Det ar minsann inte fy skam det heller!

Dagens fotbollssektion:
Igar kvall gjorde vi ett test med Mini. Vi namnde nagra fotbollslag och fotbollsspelare och kollade sen nar Mini sparkade/boxade sitt godkannande eller tycke. Resultatet blev att favoritspelarna ar Samir Nasri (som spelar i Arsenal och franska landslaget) och Zlatan (som ni nog redan kanner till...). Vad det galler lagen sa ar han Djurgardare, men det rader viss tvekan om han faktiskt sparkade for Bordeaux eller Manchester. Det kan ju ha varit sa att han misstog Bordeaux for vin och sparkade godkannande for det?

Aterkommer med uppdaterande nar vi har lite mer statistik och sakrare utfall!

Inga kommentarer: