onsdag 22 oktober 2008

Maharajas & trafikljusfrekvens

Inatt dromde jag att jag var i Indien och jobbade. Tillsammans med en kollega akte jag runt (pa elefanter saklart) och forsokte salja in vart system till olika rika maharajas. (En gang for alla - jag jobbar inte pa en bank utan pa ett foretag som gor finanssystem – slutade pa banken 1999). Hur som helst, det var mycket markligt for vi traffade maktiga man iforda turbaner och massa guld overall - ringar, halsband, smycken pa turbanerna... Jag vet inte riktigt hur jag kan harleda denna drom till nagot jag nyligen upplevt, det narmaste jag kan komma ar att jag var pa en asiatisk restaurang och kopte grillspett igar... Tillbaka till drommen, nar allt kommer omkring, varfor inte? Maharajas kanske har behov av ett cash managementsystem for att halla koll pa sina kassaflode, tillgangar och utgifter?

Jag var naturligtvis ocksa tvungen att kolla vad ordet maharaja egentligen betyder - svaret ar "great king" enligt wikipedia. Den kvinnliga motsvarigheten heter Maharani.

Mini har fortsatt beslutat sig for att sova pa morgnarna. Inte mig emot, sarskilt om det fortsatter sa nar han val ar ute. Jag tanker uppmuntra sovmorgnar helt klart!

Idag jag pa kontoret, men tror att jag kommer forsoka undvika det i mesta mojliga man i fortsattningen. Blev ytterst frustrerad nar det franska vagverket plotsligt beslutat sig for att byta frekvens pa ett av trafikljusen som jag passerar nar jag ska till jobbet. Detta lilla byte resulterar i koer pa tider da trafiken vanligtvis flyter pa bra. Jag akte hemifran halv tio imorse (jag vet, det ar jattesent!) och da brukar man vara framme pa ett kick, men icke sa nicke – idag fick jag snallt sitta och koa som om klockan vore halv nio! Galet! Jag funderar pa att fortsatta min klagobrevsbana. Det funkade ju med H&M sa det kanske kan funka med franska vagverket ocksa?

Har svart att koncentrera mig pa jobbet – nu vill jag bara flytta! NUUUU! Nar vi far lagenheten den femte November (nu ska val anda ingenting ga fel sa att vi behover andra datum?) sa ar det ganska exakt nio manader sen vi besokte lagenheten forsta gangen. Det ar till och med sa att mina franska kollegor tycker det ar overdrivet. Hoppas nu bara att bostadspriserna inte rasar i Cannes ocksa...

Slutligen, som ni alldeles sakert redan vet sa vann Arsenal igar med 2-5 over Fenerbahce. Bror hade tydligen svart att sova for han var sa lycklig efter matchen... :-)

Inga kommentarer: