tisdag 21 oktober 2008

Mini mar bra och heja Arsenal!

Idag har jag jobbat hemifran for imorse nar jag vaknade fick jag en liten panikattack. Mini som brukar vara sa aktiv pa morgnarna (se lordagens inlagg) var helt stilla och buffade inte alls omkring som han brukar. Janne knuffade till och da sparkade det lilla livet, men inte alls lika mycket som vanligt. Jag tankte att han kanske ar trott och jag likasa - aven om jarntabletter faktiskt har gjort stor skillnad.

Camilla, som var i trakterna, kom forbi och vi tog en lunch pa ett av stallena precis nedanfor lagenheten. Lille Eddie vad med - en riktig liten lintott som sager "Au revoir" hela tiden... sotnosen!

Nu pa kvallen hade jag tid hos gynekologen, bestamt sedan lange. Skont med tanke pa morgonens oro. Doktorn var mycket nojd eftersom jag senaste manaden inte gatt upp mer an 2 kg och dessutom kanske till och med annu mindre (for forra gangen jag var hos honom var det pa morgonen) - alltsa ingen banning denna gang. Dessutom var socker och blodproverna till belatelse. Vi lyssnade pa hjartat pa den lille och da fick han en spark och konstaterade att det ar nog bara sa att Mini var lite morgontrott imorse och att ibland ar det mer och ibland mindre aktivitet.

Jag sa att om det gar sa onskar jag jobba sa lange som mojligt for att kunna ta ut lite mera mammaledighet efter bebisen har kommit. Standard har ar att ga 6 veckor innan, men man far jobba upp till tva veckor innan dagen D och ta ut en manad extra efterat. Det vore ju bra, med tanke pa att man vanligtvis bara har 12 veckor efter fodseln... Jag tanker ta nagra manader obetalt ocksa!

Nu ska vi ata lite mat. Ikvall far det bli lite av varje tror jag.

Hoppas att alla hejar pa Arsenal ikvall nar de spelar mot Fenerbahce! Tyvarr visar de inte den matchen pa fransk teve och inte heller pa nagra pubar i narheten :-(

Ha en fantastisk kvall!

Ps. Nu visar de meduses pa teve har... For de som inte vet, meduse = brannmanet Ds.

Inga kommentarer: