onsdag 15 oktober 2008

Installd resa & recepttips

Nu har jag bestamt mig for att inte aka till Sverige i helgen. Det kandes helt enkelt inte helt 100 och da ar det val bast att gora nagot sallsynt - dvs. lyssna pa kroppen. Kan ju meddela att Mini inte verkar nojd med beslutet, han har bokat hela dagen, men han far ju traffa er alla snart iallafall hoppas jag!

Mamma&pappa - det kommer komma en inkops/onskelista pa svenska saker snart! :-)

Som plaster pa saren (iallafall mina) ska jag bjuda pa mitt senaste snillrika recept som jag kallar
"Kanelapple med dryck". Gor sahar;
- skala ett apple eller tva och skar upp i sma kuber
- lagg i en kastrull och tack med lite vatten
- hall i lite kanel
- hall i lite socker (om inte applet redan ar sott)
- koka i 5 minuter

SEN - hall av apple-kanel-sockervattnet i en kopp och drick (som te) samtidigt som du mumsar i dig appelbitarna. GOTT! Snacka om att jag ar bra pa att hitta pa grymma grejer (for detta ar val inte en gravid kvinnas craving?)

Idag har jag jobbat hemifran. Hade planerat att ga ner och beacha lite pa lunchen, men kom mig liksom inte for det. Jag kan ju knappast fa narmare, men nu blev jag kvar i lagenheten istallet. Snart ska jag dock bege mig av mot stan. Idag ska vi ga igenom alla lanepapper med "Meilleur taux" som ar var vardelosa rantecourtier.

Inga kommentarer: