tisdag 28 oktober 2008

Hosten ar kommen

Inatt har jag sovit jattedaligt. Jag vet att vissa inte kommer tro mig, men det ar faktiskt sa att jag vaknar vid minsta lilla ljud. Jag forstar helt plotsligt meningen med horselproppar – nagot som fram tills nu har varit en gata kommer snart att bli en nodvandig del av mitt liv. Jag vaknade av att Janne oppnade en dorr pa andra sidan lagenheten, av vattensom droppade pa terrassen ute (ca 20 meter bort och med hall och vardagsrum emellan), av att Janne vande sig i sangen. Han har talamod som en angel, for jag blev galen av att bli vackt gang nr 3 och satte mig upp i sangen och stirrade med elaka ogon. Han sa ”forlat, det var inte meningen att vacka dig”. JAA, mamma, jag vet, jag maste vara snall mot Janne! Men jag har samtidigt lite svart att tygla mitt humor vid 3-tiden pa natten.

Igar kvall kom ett mail fran en kollega ”kundbesok i Sophia den 5 eller 6 november”. Karin, vi behover dig da for en demo. Detta ar ett av foretagets hogst prioriterade case just nu sa det gar inte att saga nej. Jag fick panik och mailade tva mail tillbaka med hogsta prio att for mig ar det OMOJLIGT den 5... ringde kollegan imorse och sa att det verkligen inte gar. Jag tror han har hajjat vid detta laget men jag ar verkligen inte sugen pa missforstand infor signering av lagenheten som vi vantat pa i nu 9 manader. Tur for mig - en av de hogsta cheferna verkar inte heller kunna, sa jag ar safe.

Nu har hosten kommit, ungefar klockan 14.30 faktiskt for jag satt ute och at lunch i solen till ca 13.30 och da fans inga regnmoln i sikte – men sedan kl 14.30 har det varit ruskigt och lite smamorkt ute och det smattrar mot rutorna. Det ar ganska mysigt faktiskt!

Ikvall ska vi forbi lilla studion och fixa lite till och hamta post. Jag langtar lite for att se hur det gar for de saljande damerna i kvarteret nu nar det osregnar. Det kan inte vara bra for deras business – de kan ju fa lite problem med marknadsforingen av sina varor... fast det finns sakert de som gar igang pa ”blota hund-looken” ocksa!

Efter ar det dags att ata middag hos familjen Benhamou. Ska forsoka att inte utnyttja vara nya grannar for mycket, men de lagar ju god mat och ar valdigt gastvanliga. Dessutom kommer vi att ge igen nar vi val ar installerade.

1 kommentar:

Anonym sa...

du övar för att vakna när bebisen knystar, det är bara att gilla läget.
numera sover jag med en kudde under huvudet och en över. seeexy...

längtar efter att få se er lägenhet, korten på er tillfälliga ser helt ok ut också.

kram kram maria