torsdag 16 oktober 2008

Att bli uppraggad i 6:e manaden...

Igar eftermiddag/kvall nar jag skulle ta bussen till stan for att signa lite mer papper blev jag stoppad av en snubbe som var ute och sprang. Han log och sa;
- Ahh, ni ar gravid!
Konstigt, tankte jag, for snubben blinkar med ogonen... Jag svarade:
- Oui...
- Ar det en pojke eller en flicka???
- Troligtvis en pojke.
- Ah, vad roligt for Er! Ar det Ert forsta barn? En pojke!!! Fantastiskt! Ni vill mojligtvis inte ga och ta en kaffe med mig?? Vill Ni byta telefonnummer?
- Eeehh, nej tack, jag ar pavag till stan...
- Men, men, jag skulle ju kunna kora Er i min bil. Jag har parkerat alldeles har borta...
- Tack, men nej tack!

Man borjar ju undra! Val ombord (och safe?) pa bussen kom "Chouchou" inglidandes - for er som inte varit och halsat pa ar Chouchou han som saljer notter pa stranden, som skramlar med en kobjallra och skriker "Yes, yes, yes, vai vai! Chou chouuuuu".
Det ar val iofs helt normalt att han tar bussen lite da och da, men hor och hapna - Chouchou var packad!!! Och inte lite packad heller. Jag misstanker att Chouchou inte dricker kranvatten under arbetstid. Men a andra sidan, for att orka hora sig sjalv skrika sadar dagarna i enda sa maste han val ga pa nagot... jag hade bara trott att det var nagot mer amfetaminliknande...

Dagen idag har val inte varit nagon hojdare. Vissa kollegor forstar inte att jag for narvarande ar lite kanslig (sarskilt efter mardrom inatt da Asa & Cia inte langre ville vara kompis med mig for jag var for tjock). En kollega "WOOOOW, you really start to look BIIIIG". En annan "Well, it's cool that you see the baby kicking on the belly, but you know my wife - she's reeeaaallly thin, so you can imagine how well you could see it on her..."

WTF!??!!! Tror inte att jag kommer anvanda denna (ganska nyinkopta) skjortklanning nagot mera :-(. Visste ni for ovrigt att pa franska kan man anvanda samma ord for "gravid" och "fet". Well... jag blev ju iallafall uppraggad igar (aven om man far vara lite vrickad om man forsoker ragga upp nagon i slutet pa 5:e manaden...)

Ikvall ska vi till H&M. Hall tummarna for att han, den kaxige som troligtvis har vaaaldigt liten snopp ar dar. Da ska jag trycka upp brevet som jag fick fran franska huvudkontoret under nasan pa honom - han ska helt enkelt knaperstekas! HA! Sa far vi se hur otrevlig han ar da!!! Kaxa aldrig mera med en svenska, ska jag saga (om jag vagar).

Inga kommentarer: