måndag 27 oktober 2008

Vi har flyttat - del 1

Kan inte halla mig med att skriva anda tills ikvall! Vi har flyttat – etapp 1 ar avklarad!! Igar gick mitt humor mellan ledsen, glad, desperat, trott, vemodig och glad igen. Dagen borjade pa daligt humor (maste ha dromt nagot konstigt) men fortsatte battre med frukost pa balkongen i solskenet i – ikladd endast bikini.

Vi beslutade oss for att packa ner grejer i kartonger och Janne korde med full bil tva ganger till Fater & Nathalies lagenhet som ligger alldeles precis bredvid var nya lagenhet. Efter tva vandor kunde vi inte packa mer om vi skulle bo kvar i studion och klockan var bara ett, sa vi beslutade oss for att gora resten ocksa. Naturligtvis blev det en enda stor rora overallt, prylar, lador, papper, pasar etc etc. Jag blev latt panikslagen eftersom jag vet att jag i vanliga fall ar lite forvirrad och har lite svart att halla koll pa vart alla grejer haller hus och det blir inte battre vid tanken pa att man ska bo i flyttkartonger en dryg vecka (minst) framover...

Nar vi akte till vara vanners lagenhet med sista lasset sa blev jag verkligen positivt overraskad – allt som man vill ska finnas i ett tillfalligt boende fanns och lador, garderober etc var tomma, sa det var bara att stalla in grejerna. Nar vi sen far nycklarna till var lagenhet sa behover vi bara bara grejerna over terrassen, ca 2 meter fran dorr till dorr – det ar ju minst sagt praktiskt!

Vi for tillbaka till studion annu en gang for att kontrollera att allt var i sin ordning, for att tomma kyl och frys. Det kandes jattekonstigt och jag tanker pa allt roligt som jag haft i min underbara lilla studio –grillkvallar, kladerochskoroveralltdagar med George, Hanna, Anna, Cia (Anna kl 06.00 sondag morgon: ”Bono ar liksom som Ghandi... fast han sjunger”). Middagar och partykvallar/natter, Cannesfestival med Henrik & Asa. Mysiga middagar och WII-spelande med foraldrarna, lyxfrukostar i solskenet och harliga kvallar med en bok och utsikt over havet.
Jag kommer sakna min utsikt, det ar ett som ar sakert – men det far nog bli full pott pa en lottorad om vi ska ha rad med nagot som ar tillrackligt stort lika nara havet. Eller rejal sponsring fran familj och vanner J och tills dess ar jag fantastiskt glad for min nya lya. Hoppas att vi kan flytta in med en gang, att vi inte behover gora en massa innan vi kan bo. Jag vill borjar styra upp infor Minis ankomst! Jag vill kopa handdukar, gardiner, mattor, prylar som hor hemma i MITT hem!

Nu maste jag jobba litegrann.

Fater & Nathalies lagenhet - med nya lagenhetens fonster till vanster
Janne mitt i flyttoran

Janne fixar frukost

Fagelperspektiv - var ar mina fotter???


Redo for frukost (visst ser jag hungrig ut...)

Inga kommentarer: