torsdag 30 oktober 2008

Morkradd? Moi?

Igar kvall nar jag gick ut fran kontoret osregnade det, sadar stora regndroppar som kanns extra blota pa nagot konstigt vis, och min bil var den enda som stod kvar. Eftersom ligger precis bredvid i skogen mitt i ett foretagsomrade kandes det ganska kusligt och inte blev det mindre kusligt nar hela himlen plotsligt borjade blixtra och dundra. Det blinkade som om nagon hade satt upp ett enormt stroboskop ovanfor mitt huvud och hogtalarna som hade kravts for mullret ska vi inte ens tala om! Booohoooo! Det kandes som om jag var ensam i varlden som i en riktig skrackfilm, med tradgrenar som strackte sig efter mig och kom narmare och narmare... ok, men sa kandes det faktiskt! Inte ens med Jill Scott strommande for full volym ur hogtalarna kunde jag skaka av mig obehagskanslorna forran jag var tillbaka i stan. Ska jag borja bli morkradd nu? Det vore val ganska olagligt. Jag trodde det var meningen att jag skulle vara trygg, veta allt och ha stortkoll nu nar jag ska bli mamma?

Efter ovadret igar skiner solen fran en klarbla himmel idag – sadar bla som den bara blir vintertid har pa Rivvan, utan det minsta dis. Det ar kallt (10 grader) och jag har svart att forsta att vi faktiskt satt ute och at lunch igar, trots osregnet och jag hade inte ens en jacka pa mig (jo, vi satt under ett tak...).

Nar jag korde till jobbet idag sag jag att alla skid/snowboardgalna formodligen ar glada – for det ligger ny, kritvit sno pa alptopparna bakom Nice och gnistrar. Tyvarr blir det val inte sa dar varst mycket skidor for mig i ar, men jag skulle ju kunna folja med andra sportiga och kaka en liten raclette eller en kanske en chokladfondue i sallskap av en god bok medan jag vantar i en solstol... till exempel om det ar nagon som kommer och firar jul hos oss och lanar mina sprillans nya pjaxor + mina skidor sa skulle man kunna gora sa, inte sant, Henrik & Asa?
http://www.webcam-ski.com/interfaces/isola/interface.php?pk_interface=62&m=images&r=vue&pk_img_vue=339

Inga kommentarer: