fredag 24 oktober 2008

Svensklektioner

Igar laste jag om tvasprakighet pa internet. Det star att tvasprakiga barn som borjar prata ofta blandar ihop spraken. Detta namnde jag for Janne eftersom jag inte tror att han kommer forsta sitt barn. Da svarade han pa svenska "Du ar en stor daggmaskunge" for att imponera med sina stora sprakkunskaper. Sedan fortsatte han "Daggmaskpappa och daggmaskmamma knulla och efter daggmaskunge". Jag konstaterade att det nog ar bast om han inte pratar svenska med vart barn... (och inte lar ut biologi heller - daggmaskar ar val hermafroditer?)

En annan sak vi diskuterade och undrar lite over ar att nar vi var pa Cap3000 haromdagen sa fann vi foljande skylt som vi undrar lite over. Rea pa Asa?

Asa - skulle du kunna forklara vad detta betyder? Jag tycker det ar lite markligt maste medges!

Idag pa jobbet sa fick vi gratis chokladmuffins. En gang for lange sen nar Subway oppnade i Stockholm var jag dar med Jennie och Henrik och vi fick gratis chokladmuffins. Jennie blev sa glad och rord att hon borjade grata. Mangen gang har jag gjort narr av henne for detta, men idag sa forstod jag hur hon kande. Muffinsen var fantastiska!!! Jag borjade inte grata - men kande hur ogonen tarades.

Nu ska jag ga hem.
Ha en skon helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, janne e bra skön. john måste komma och lära sig lite av honom också.

mary

Vive la France! sa...

jaa! john och mini kommer ha valdigt intressanta utbyten. forhoppningsvis redan i sommar!