onsdag 17 december 2008

Dagens forsta uppdatering

DD - nej pappa, inte Dagens Dubbel, utan dagens drom. Inatt har jag dromt att pappa skjutsade mig till Smack Grillen i Ronneby for jag ville ha pannkakor med sirap. Japp, det var Smack-Arnold som jobbade (information for alla R-by och f.d. R-bybor). Jag blev ytterst besviken nar det visade sig att Arnold inte hade sirap, utan bara lonnsirap. Jag minns inte riktigt men jag fick mina pannkakor till slut. Sen dromde jag att jag kopte ett par jeans till Mini pa halva priset for 37 euro - designade av Theo Walcott. (Theo Walcott - fotbollspelare i Arsenal for de som inte vet) tankte att Henrik skulle gilla det.

DK- nej, inte Danmark, utan dagens klagan. Det konstanta trycket pa solar plexus vagrar forsvinna. Hela dagen igar led jag och aven om jag kunnat sova inatt sa borjade det direkt imorse igen. Jag blir TOKIG! Janne sager "Sa farligt kan det inte vara!" sa jag spenderade 3 sekunder med att trycka pa hans solar plexus tills han sa "Sluta nu! Det gor ju ont! Och det ar inte samma sak med tryck utanpa och inuti. " Hur nu han kan veta det ar for mig en gata.

Igar akte vi till Cap3000 for att byta ett set lakan som jag kopte haromveckan. Vi hade kvitto, pase, orginalforpackning etc, sa jag tankte att det nog skulle vara ok. Nar vi kom till damen och forklarade for henne att det var fel storlek pa underlakanet - TROTS att det stod att det var ratt storlek och de andra lakanen i samma storlek av ett annat marke passade och det var darfor vi ville byta sa hon snorkigt "Men, ni har val kopt fel storlek da!". Vi forklarade samma sak aterigen och hon fnyste och sa att det kanske var fel storlek i den forpackningen. Jag forklarade att jag inte trodde sa var fallet eftersom det saknades fem centimeter eller sa pa sidan och det ar ovanligt att ha 155 cm breda lakan. Hon vagrade lyssna och till slut sa Janne "Men ok, da tycker jag att du foljer med oss hem och forsoker satta pa ditt lakan pa var sang! Vi aker nu med en gang vettja". Hon tystnade tvart och tog tillbaka lakanet. Markliga, markliga manniskor! Istallet for att stanna kvar i den tryckta stamningen medan administrationen omhandertogs gick jag till H&M och kopte lite saker till till Mini... Tror att min vaska infor forlossningen snart ar klar.

Har mycket att gora pa jobbet, sa jag maste ta tag i det nu. Aterkommer senare med mer info - for idag ska jag ha min appraisal (utvardering) och forsoka loneforhandla. Tror faktiskt att jag har en liten chans att gora det bra, trots att jag ar gravid till tanderna. Hall tummarna!

Inga kommentarer: