onsdag 10 december 2008

Regn, regn, regn

Regnet oser ner utanfor rutan och det borjar redan bli morkt trots att klockan bara ar kvart i fyra! Imorse jobbade jag hemifran for att sedan aka till kliniken dar Mini ska fodas, pa en andningskurs eller profylaxkurs som froken Martensson berattade att det heter. Barnmorskan var suuupertrevlig (hoppas hon jobbar nar Mini kommer, de ar ett par stycken som varvar) och kursen var bra. De andra barnmorskorna (eller visa kvinnorna som det blir om man direktoversatter fran franskan) verkar ocksa vara bra, men jag kande med en gang att jag gillade denna kvinna. Det roliga var ju att andningstekniken som de lar ut ar identisk med den som anvands i kampsportssammanhang (iallafall karaten) sa det var inte direkt nagon nyhet for mig. Kanske desto battre, for jag har val ett litet forsprang pa sa vis – jag ar ganska van att andas sa trots att det var lange sen jag tranade karate sa sitter det ju i ryggmargen.

En av tjejerna (som mamma for ovrigt pratade nar hon vantade pa mig hos gynekologen) var pa samma kurs och hon slutade inte snacka!!! Om sin erfarenhet, om hur hennes man reagerat under graviditeten, om hur hennes kompisar varit mycket yngre nar de skaffade barn och att hon har mycket mera erfarenhet, om att hennes man blivit overbeskyddande och inte vill ha sex men det vill hon etc etc... det var mycket ”jag, jag, jag” och vid vissa tillfallen lite mer information an vad jag kande att jag behovde och sarskilt det har med erfarenheten tycker jag ar lite roligt for jag tror att vi ar ungefar jamngamla, men tydligen besitter hon en vishet som smaller hogre an det mesta. Detta innebar att jag kom till jobbet forst efter tva idag och jag maste val erkanna att jag skulle kunna tanka mig att jobba halvdagar! Tur att jag har bestallt ett individuellt rum ifall det skulle handa att vi far barn samtidigt. Jag tror att aven om hon ar snall, sa skulle hon kunna prata sonder oronen pa den allra talmodigaste...

Igar kvall var vi och handlade en massa mat. Pa vagen fran kassan fick jag kramper pa insidan av laren (tydligen helt normalt) och var tvungen att satta mig ner pa en bank. Stackars kassorskan och Janne trodde att det var dags. De var nog stirrigare an jag. Haha!

Janne fixar frukost

Inga kommentarer: