måndag 29 december 2008

Mardrommar och sammandragningar

Jag undrar jag hur lange denna bebis har tankt att stanna egentligen. Jag hade svart att sova inatt for jag fick sammandragningar och nu har det borjat igen. Det ar annorlunda an forut, men a andra sidan sa sags det ju vara helt normalt ocksa. Jag hoppas anda att han kan halla sig inne ett par veckor till aven om jag ar trott pa att det tar san tid att fa pa mig strumpor och skor. Jag har helt enkelt bestamt mig for att jobba hemifran imorgon och pa onsdag for att kunna softa lite mera.

Inatt hade jag aterigen mardrommar – inte bara en utan tre olika. I den forsta var Henrik, Asa och jag i Berlin och skulle upp i ett torn som var Brandenburger Tor, men som sag ut som Space Needle i Seattle. Helt plotsligt befann vi oss allra hogst upp pa toppen, hallande i en slags antenn. Jag tittade ner och fick svindel (och nu borjar jag svettas nar jag bara tanker pa det) det var sa sjukt hogt upp att marken blev lite disig for det kom lite moln emellan oss och marken. Henrik tyckte ocksa det var lite laskigt, men Asa njot av utsikten. Slutligen borjade de ga ner langsamt, langsamt for en spiraltrapp pa utsidan av tornet, som inte ens hade ett racke att halla sig i. Jag var hogst upp och ville bara springa forbi for att komma ner fort som attan, men det var for smalt. Till slut tvingade jag mig att vakna och var alldeles darrig.

De andra tva handlade om att jag tog ecstasy (varfor drommer jag sa mycket om ecstasy, jag har aldrig varit i direktkontakt med e!???) och skadade Mini och i den tredje sa var jag forfoljd av nagra som ville sla och valdta mig. Janne vidhaller att han tycker jag ska soka vard for mina drommar och undrar vad jag har for svart sida som gor att jag drommer sana hemskheter? Igar kollade vi inte ens pa nagot laskigt pa teve – savida man inte klassar en dokumentar om isbjornen Knut som otack... (tror iallafall det var darifran jag fick Berlindrommen ifran – han bor ju pa Berlin zoo).

Jag tror att det blir en tidig kvall for min del idag – behover fa en riktigt god natts somn. Dromtolkningar emottages tacksamt...

Space needle. H, A och jag var och klattrade vid pilen...

Inga kommentarer: