tisdag 9 december 2008

Grattis pa namnsdagen onskar ANNA Karin Marianne...

Imorse tog vi samma bil till jobbet. Nar vi var i princip framme konstaterade jag att jag hade glomt min dator hemma. Det var bara att vanda om och hamta den... honshjarna ar vad jag ar! Hursomhelst hade vi en ytterst intressant konversation i bilen som gallde bebisens fodelsedatum och argument for dessa. Janne foredrar om bebisen fods den 22 januari – for det ar en av hans favoritsiffror och da blir bebben vattuman liksom Janne sjalv. Jag har alltsa spenderat dagen med att lasa horoskop for olika stjarntecken eftersom jag inte ar sa inne pa det (inte Janne heller egentligen tror jag). Hur som helst, efter en noggrann analys tror jag att jag foredrar om Mini blir stenbock faktiskt;
Vattumannen till en komplicerad karaktär. Han är mycket självgod och har starka åsikter som han vet är de rätta. Han bryr sig alls inte om ifall han anses vara en underlig figur eller om alla andra tycker annorlunda.
Det blir battre – men anda!
Personlig frihet och rättvisa är centrala begrepp. För andra kan vattumannen te sig oberäknelig och rebellisk. Det kan vara svårt att nå honom, då han tenderar att skärma av sitt sanna jag under en yttre fasad. Vill du vara hans vän och tränga in under ytan måste du acceptera honom som han är. Han accepterar dig som du är, även om du kanske har fel enligt hans mening så har du rätt att tycka som du vill. Han är fördomsfri, intellektuell och human.

Stenbocken verkar stabil (Jannes kommentar – "Da blir han ju inte som mig utan som din mamma och din bror..."): Strävan efter kunskap och högre mål är central för denne klättrare. Han kräver dock fasthet under klövarna, och utvecklingen kan därför te sig sakta men stabil. Stenbocken besitter ofta jordens kvaliteter som trygghet, tålamod och beslutsamhet. De arbetar disciplinerat och metodiskt. De kan dock visa upp tendenser till känslokyla och överdriven försiktighet. Deras självständiga attityd kan ibland tyvärr få dem att sätta käppar i sina egna hjul. Stenbockens till en början rätt torra humor, kan ibland plötsligt få omgivningen brisera i skratt. Hans ihärdiga strävan har en tendens att så småningom attrahera det bästa av livets goda, inklusive rikedom och relationer.

Ikvall ska vi handla lite mat och stada i lagenheten. Middagen som vi skulle haft imorgon ar installd, men det gor inte sa mycket – nu far vi mera tid att pyssla innan helgen och besok fran Saint Tropez. Imorgon ska jag pa kurs igen (forlossningsgrejs) och kommer troligtvis att jobba hemifran (utan internet) – iallafall pa morgonen. Kanske pa eftermiddagen ocksa. Vi far se. Det verkar iallafall som om de kommer kunna koppla upp oss pa natet innan jul. Det har tagit sin lilla tid eftersom det for narvarande inte finns nagon telefonlina in i lagenheten... De ska fixa det den 16 december. Hall tummarna for att allt gar som det ska!

Idag bjuder jag pa Korsika, sett fran Grasse (norr om Cannes). En kollega hade tagit detta foto i soluppgangen... det tillhor ovanligheterna att man kan se Korsika fran fastlandet, det ar ju anda ganska langt dit.

Inga kommentarer: