torsdag 25 december 2008

Joyeux noel

Idag ar det den stora familjemiddagsdagen i Frankrike. Under natten har jultomten varit och lamnat klappar hos de sma barnen. De franska barnen far med andra ord inte besok av jultomten som de svenska far. Jag undrar hur vi ska losa det med Mini? Antar dock att det drojer nagra ar innan han har koll pa laget.

Igarkvall at vi var ganska otraditionella julmiddag och skypade med Henrik & Asa samt vara grannar som vi inte vill traffa pa en vecka eller sa eftersom de ar sjuka. Vi har helt enkelt satt dem i karantan. Sa skont det ar att ha internet hemma. Dessutom har vi numera ca 400 tevekanaler (och inte en enda svensk) - bl a Al Jazeera kids, Turk tv etc. Manga kommer vi nog aldrig ens att kika pa, men kul med lite storre utbud iallafall.

Idag har vi fixat annu mera i lagenheten (det tar aldrig slut och jag undrar vart alla saker kommer ifran?). Kan saga att jag saknar att ha ett kallar eller vindsforrad litegrann, men det far ga anda. Nar vi gor stora renoveringen om nagot ar eller sa, sa far vi tanka pa att gora extra forvaringsutrymmen.

Pa eftermiddagen kom familjen Rask forbi pa julfika. De fick lite svensk glogg, kakor och frukt. Vi fick en superfin bukett blommor, julskinka, knackebrod och matjesill. Sen hittade Victor den stora verktygsladan och Jannes helikopter... full fart med andra ord.

Det osregnar ute - efter en vecka med fint vader sa regnar det pa var lediga dag. Inte ok tycker jag! Janne ska iallafall ge sig ut och springa. Jag tror han behover komma ut lite och rora pa sig efter allt pyssel. Under tiden ska jag titta pa bullriding eller kanske Monster Garage...

Inga kommentarer: