måndag 15 december 2008

Mandagsuppdatering - med en massa bilder

Ahhh vad jag ar trott! Jag kunde inte sova igar trots att jag var trott redan da. Jag vred och vande, laste lite, kollade pa nar Janne pysslade i lagenheten (han fick ett pysslingsryck vid halv tolv-snaret...), var pa toa 4-5 ganger, laste lite till. Jaa, ni forstar laget. Jag tror att jag lyckades duna in vid halv tre till slut.

Helgen har varit superbra. Familjen Goupil-Naberes kom redan pa lordag eftermiddag, varpa vi hade malarstudio i studion. Janne hade forbered med underlag for golvet och kartonger pa vaggarna (man vet aldrig med lilla Diane, hon ar mer vild an tam). Vi malade och pysslade och jag kommer nog kopa flera tavlor och leka med alldeles sjalv.

Pa kvallen at vi massa gott, men misslyckades lite med den ugnsstekta oxfilen... den blev for genomstekt. Jakla skit, har gar man och koper extra gott kott och sa blir det fel. Vi hade iallafall en harlig middag med champagne och morotter med svensk dip, chips och oliver till apero, fois gras med sallad till forratt, ugnsstekt oxfile med klyftpotatis och sas pa blekingska trattkantareller, ostar fran italien och sen glass/brownies till efterratt. Sen gav sig Janne och Severine sig pa whiskeyn... Denis var lite bakis sa han somnade, medan de andra tva nog fick i sig halva flaskan. De var lite sega dagen efter!

Igar var jag hemma hela dagen och pa kvallskvisten tog vi en promenad till stranden och tittade pa vagorna. Hela Alpes-Maritimes (lanet jag bor i heter sa) ar satt pa ”Alerte Orange” pa grund av storm, aska och regn/sno, strandvagen var avstangd for bilar pa grund av oversvamningar och vagor. Inte sa bra for lyxbeacherna! Det var hur harligt som helst med vinden som nop i kinderna och vagorna som danade in mot stranden. Det ar nog forsta gangen jag ser sadana vagor har.


Malarstudio
Ett av masterverken - artisterna JN, Jade & Diane
Mitt i malning
Diane gick lite i overstyr... numera har vi en malad studiotoalett
Tjejerna kollar pa Dumbo
JN forbereder fois gras
Pick me up pa sondagen... champagne saklart
Tjejerna leker med Julia
Kramkalas
Storm i Cannes - vagor pa sondagkvallen vid stranden

Inga kommentarer: